Jacqueline .Overeijnder | 20 feb 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik vind het jammer dat deze mooie gebouwen zijn afgebroken en ervoor in de plaats deze moderne lelijke gebouwen in hun plaats zijn verrezen.Jammer dat nederland niet wat zuiniger op hun oude verleden van de geschiedenis. |
Petra Koester | 28 okt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
To the nice Lady, who works at the station Hilversum and helped me on friday afternoon (26.10.2012), after I fell and hurt my knees: thank you so much! You were so kind and helpful. I was a little bit like in shock and cannot remember, if I thanked you!
Thanks again and greetings from Germany, Petra |
Antwoord webmaster: |
i don't have professional connections with the dutch railways, so i don't know who works there, and i don't know if she's a NS personnel. Maybe she'll read this, but i doubt it. |
C. Visser | 11 feb 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik mis vooral duidelijke plattegrondjes van stations, dus ook in Hilversum. Het is wel eens handig, vooral als je haast hebt en weinig tijd, om vooraf al te weten, hoe je snel het juiste perron kunt bereiken. |
Antwoord webmaster: |
ik had die van de ns gelinkt op mijn site, maar die waren verdwenen. sinds een tijdje zijn ze weer terug, maar nu helaas zonder spoornummers. Ik vind ook dat dat een service van de ns moet zijn en niet van een hobbyist. maar goed, op de site van de ns onder stationsvoorzieningen vind je deze kaart |
Coen van Reenen | 9 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik zie op de foto's dat Station Hilversum-Centraal
volgens mij is verbouwd tussen 1980 en 1990 zie het stations gebouw er heel anders uit niet vanwegen de zwart wit klaar naar kleur maar het gebouw zelf ziet er heel anders uit kunt u mijn uitleggen of het echt is verbouwd tussen 1980-1990? |
Antwoord webmaster: |
eh, dat lijkt mij toch vrij evident? inderdaad het oude station is afgebroken in in 1992 is er een geheel nieuw gebouw geplaatst. dat kun je toch bovenaan de pagina zien... |
Han Lefering | 16 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Per 1 mei 1940 is de heer CGJE van Riet benoemd tot cst Hvs. Van Riet was onderchef en plv cst te Asd. Hij volgt de heer A Meuldijk op die met pensioen gaat. |
Antwoord webmaster: |
ik heb deze gegevens opgenomen in mijn databases, |
Gert-Jan Hondelink | 3 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben geboren en getogen in Hilversum en heb als spoorweghobbyist heel wat tijd op en bij station Hilversum doorgebracht. Ik meen mij te herinneren dat in de gevel aan de stationspleinzijde van het stationsgebouw het jaartal 1884 was vermeld. Dat zou er op duiden dat hoewel de spoorlijn door Hilversum in 1874 is geopend, het stationsgebouw pas 10 jaar later is opgeleverd. |
Antwoord webmaster: |
nee hoor, dat zou wel vreemd zijn. ik heb een foto uit 1989 waar het jaartal op staat, er stond gewoon 1874. |
albert | 31 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
vond het oude station meer sfeer hebben, vooral op het grasveldje met bomen voor het station was het in de zomermaanden goed toeven. |
Antwoord webmaster: |
inderdaad, jammer dat het weg is. |
Gertjan Stamer | 3 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
September 2009 is Kiosk gesloopt op het 1e eilandperron sporen 2 en 3...in Juni start men bouw van totaal nieuwe kiosk een flink stuk oostwaarts op dat perron,opent op 8 Juli 2011.Tevens enige maaden geleden is het aanzicht van de voorzijde stationsgebouw veranderd-zag men eerst 2 logo's der NS-nu is dat een links logo met daarnaast Hilversum. Rechtse logo NS is dus verwijderd. Het is maar een detail.... |
A.M.Wonink | 17 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Kunnen wij fietsen huren op station Hilversum |
Antwoord webmaster: |
daarvoor moet je kijken bij de link aan de rechterkant van deze pagina |
tol | 3 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
telfoonnummer station fietsenstaling |
Antwoord webmaster: |
heb niet zoek ns voorzieningen station
(waarom je zo in telegramstijl moet praten snap ik niet) |
Arjan Krabbenbos | 16 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit weer indienstgestelde Intercitystation in de hoofdstad van onze media heeft net een enorme opwaardering van de stationsomgeving achter de rug. Zoals; een extra eilandperron voor de treinen richting Amsterdam/Schiphol een gecombineerde fiets/voetgangerstunnel onder het spoor door (ter vervanging van de drukke overweg met slagbomen), perronverlenging van het oudste eilandperron ( thans voor de richting Amersfoort/Utrecht), waarbij de oude Post T (seinhuis) voor gesloopt moest worden. Maar nu schijnen de perrons te hoog te zijn voor een makkelijker in/uitstap van de treinen voor mindervalide passagiers in bijvoorbeeld rolstoelen. Het knutselen gaat daarom daar als eerst weer van start per augustus 2011 en dan ontvangt Hilversum een stuk minder treinen tijdens deze ombouwoperatie. Als het karwei eenmaal geklaard is en de perrons voldoen dan aan de Europese norm voor perronhoogten, dan volgen er op andere stations zo'n zelfde facelift. Kost weer wat centen extra, maar dan krijg je er wel iets moois voor terug..... |
W Westerveld | 6 feb 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Foto's treinbotsing 19 september 1944 langs het
tweede perron |
Antwoord webmaster: |
eh ja wat is daarmee? als je dan een mailadres achterlaat zonder @ en domeinnaam gaat natuurlijk niet werken. |
K.J.Bakker | 10 nov 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vraag:Liggen perron 2 en 3 tegenover elkaar? |
Antwoord webmaster: |
daarvoor heb ik nu die handige plattegronden aan de rechterkant van de pagina staan. ja dus. |
Gertjan Stamer | 25 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Achteraf gezien had het Oosterspoorgebouw best wel in aangepaste vorm behouden kunnen blijven-wat nu een wel erg stenig halfrond en aflopend nutteloos plein is met rondzwervende fietsen...het oogt groots maar ook supersaai.Dit is samen met hopeloze fietshellingen in ondergrondse stalling het enige negatieve van het station. Positief is natuurlijk tunnel,perrons met IC's,overweg gesloopt enz. |
Gertjan Stamer | 3 okt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Zaterdag 3 Oktober openingsfeest;Oosterspoorplein vol met partytents incl.openingstent,tunnel vol met kramen met oude en nieuwe foto's incl van dhr vd Meene(!),hal met orkest en buiten op plein ook weer allerlei partytenten en allerlei versieringen,nog steeds geen bloemenwinkel te bekennen...al in September 2009 Kiosk gesloopt op eilandperron sporen 2/3-dat is nu dus een leeg perron! |
Arjan Krabbenbos | 14 jun 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het weer ingebruik nemen als IC halte is een goede zaak. Nog meer sinds de treinen van/naar Berlijn ook als gewone IC rijden tussen Schiphol en Hengelo. Sinds december 2009 zelfs om de 2 uur een hele verbetering ten opzichte van vroeger 4 treinen per dag! Het nieuwste perron is nog een erfenis van de Lovers Rail tijd , die van plan was om een eigen pendel te creeren tussen de Omroepstad en Utrecht v.v. Nou van Lovers is allen nog maar het rondvaartbedrijf in Amsterdam over, op de rails bleek het een fiasco. Maar goed, het station is groot en modern en ook het busstation is vernieuwd.De grote overweg en oude Post T hebben plaats gemaakt voor 3 verlengde perrons en een moderne fiets en voetgangerstunnel.Ook hebben alle perrons liften, een verplicht nummer voor verboude en nieuwere grotere stations. |
Gertjan Stamer | 1 apr 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Eind Maart/begin April 2009 nieuwe bouwwerkzaamheden in de vorm van inloopkiosk op't
2e eilandperron,voor'n koffieleut erg belangrijk.
Hopelijk ook weer bloemenwinkel in hal,hoort wel bij een Intercitystationstatus ! |
milco | 22 nov 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
foto 45 is mijn bureaubladachtergrond op de computer! ik vind die foto heel erg mooi |
milco | 31 okt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
de laatste 3 fotos zijn heel erg mooi! |
Jan Willem van Soomeren | 14 mei 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tussen 2006-2008 een grote facelift voor de infrastructuur op het station Hilversum. De volgende zaken staan op het het programma
- Station Hilversum krijgt haar Intercity status
terug zoals voor mei 1995
- aanleg nieuwe reizigerstunnel
- derde perron wordt aangelegd o.a. voor het intercity verkeer. Op station Hilversum wordt ook gesplist van begin 2008 voor de richtingen
Amsterdam CS / Schiphol en andersom voor de richtingen Leeuwarden / Groningen / Enschede dan betreft het bijplaatsen van de IC 's uit Schiphol/Amsterdam voor de reis naar de Noord-Oost.
- grote overweg verdwijnt door tunnel.
Station Hilversum is dan weer een belangrijk station met bestemmingen naar Groningen- Leeuwarden, Amersfoort , Utrecht , Enschede , Rhenen en Almere waar ook vanaf 2007 een Intercity naar toegaat rijden.
|