Martijn | 26 nov 2022 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Het station waar Daan van Rooijen hieronder naar verwijst, is voormalig station Noord-Scharwoude. |
Martijn | 26 nov 2022 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
In 2023 zal het 3e spoor van station Heerhugowaard worden verwijderd.
https://www.prorail.nl/nieuws/swietelsky-verwijdert-spoor-3-in-heerhugowaard |
Daan van Rooijen | 18 jul 2022 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Deze opmerking is gemarkeerd als ongepast |
Er is in Heerhugowaard-De Noord ook een treinstation geweest, dat ik op deze site niet kan terugvinden. Alleen de naam van de locatie, Stationslaan (een doodlopend zijstraatje van de Laanderweg aan de oostkant van het spoor) herinnert er nog aan. Halverwege de jaren 1980 waren er nog betonnen restanten van een emplacement te zien. Ik ben benieuwd of er nog foto's of andere informatie over bestaan.
(n.b. dit station in De Noord is niet te verwarren met de Halte Middelweg die hier wel al een eigen pagina heeft).
Locatie op Google Maps: https://goo.gl/maps/CjiGTodjUkMaiB339 |
Fred Schoorstra | 25 jul 2021 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben op 14 juli 1957 in de stationswoning geboren. Mijn broer op 10-01-1953 en mijn zusje 01-07-1955. Mijn oudste zus is in Havelte geboren. Waar mijn moeder vandaan kwam. In november 1959 zijn wij verhuisd naar Amsterdam, omdat dit station en huis zouden worden afgebroken. Mijn vader (Joop Schoorstra) bediende de overweg, beheerde het perron/station en was een/de bekende goedheiligman in Heerhugowaard. |
Jeroen Muntjewerf | 25 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben het eens met het feit dat de infrastructuur sinds 1968 op achter loopt met de huidige situatie. Inmiddels ligt er al een verzoek bij Prorail tot het verplaatsen van de teveel op elkaar staande voorzieningen. Het is daarmee de bedoeling zoveel mogelijk de zuidkant van perron 2/3 te benutten,want die is nu zo goed als ongebruikt. |
caroline | 6 mei 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het zou niet overbodig zijn trouwens station Hhw zuid. Wel huizen neerzetten maar weinig echt goede voorzieningen. Hhw wordt steeds groter...de infrastructuur is om te huilen. |
Roel | 16 feb 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op deze bron wordt een mogelijk nieuw station gemeldt ''Heerhugowaard zuid''. |
Antwoord webmaster: |
ik ben het verder nog nergens tegengekomen, dus de relevantie ervan vind ik niet heel groot. |
Han Lefering | 29 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De laatste cst was de heer Bakker. Eind zestiger jaren. |
Antwoord webmaster: |
wel lastig zo'n algemene naam, maar omdat hij pas in de jaren 60 werkzaam was komt geen van de andere bakkers in mijn database met hem overeen. ik zal een nieuwe toevoegen. |
Jeroen Muntjewerf | 24 feb 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo, Hierbij had ik even van aanvullingen op de huidige status van de C.Douma stations Heerhugowaard en Anna Paulowna. Heerhugowaard: 2004-tot heden snackbar Met vriendelijke groet, Jeroen Muntjewerf
|
Han Lefering | 2 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De laatste stationschef (cst 4 met een gouden band op mouw en pet) was de heer Bakker. |
Gertjan Stamer | 4 dec 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het 3e stationsgebouw van Heerhugowaard staat aan de zuidzijde van het spoor en had in het begin een NS loket en wachtruimte en aan brugzijde een entree en ook aan de westzijde( nabij de bloemenhandel) en een losstaande Rijwielshop even ten westen van het stationsgebouw. In 1989 overkapping van de 2 perrons (eilandperron sporen 2/3 en zijperron spoor 1). Eind negintiger jaren sluit NS loket en wordt Wizzl en wachtruimte blijft in ronde deel van het gebouw. In 2001 plaatst men pasfotohok in die wachtruimte en van lieverlee verdwijnt dit leuke uitzichtpunt achter wanden. December 2004 kleine verlenging van de perrons oostwaarts en overpad gaat ook wat mee naar het oosten. Voorjaar 2005 nieuwe fietsklemmen aan zuidzijde stationsgebouw en tevens bij snackbar t'Ouwe Station en volledige herinrichting nabijgelegen parkeerplaats. Tijdens open dag te Alkmaar stoomtreinen van de VSM op die druilerige zaterdag 9 April 2005, kopmaken op het 3e spoor (normaliter stopt hier de trein naar Hoorn). Wizzl wordt in voorjaar 2009 omgedoopt tot Kiosk (wel met NS faciliteiten) |
monique groenland | 12 aug 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
hallo mijn naam is monique groenland mijn opa heeft in de jaren 20 in heerhugowaard op het station gewerk. nu moet er een foto zijn waar hij opstaat op het peron met zijn werkkleding. er is toen een boek uitgegeven heerhugowaard in oude ansichten waar de foto op de kaft moet staan. nou is mijn vraag of iemand de foto omschrijving herkend, zo ja zou ik graag die foto willen hebben. met vriendelijke groeten monique
|
Antwoord webmaster: |
ik heb dit stukje tekst bij het station geplaatst, dan kan iedereen het lezen en niet alleen de webmaster. Je kunt je abonneren op dit station om een mail te krijgen als er een foto of opmerking wordt geplaatst. |
anoniem | 26 mei 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Nu staat er gewoon Heerhugowaard. |
Antwoord webmaster: |
inderdaad, dat staat ook op mijn site, en in het bericht hier onder. De voorgaande reageerder heeft zich vergist. Het is echt al sinds 1976 Heerhugowaard. |
bjorri | 5 jun 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tot minimaal een paar jaar terug stond op de borden op het ttion en de gele tijdtabelborden nog steeds de naam Heerhugowaard-BOL. Wat er nu staat weet ik niet. |
mr T.M.Halbertsma | 16 jun 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station heette tot 1 mei 1912 Hugo-Waard, daarna Heerhugowaard. Op 9 Mei 1948 werd het station begiftigd met de wel erg lange naam Heehugowaard-Broek op Langendijk. Op 30 mei 1976 werd het weer Heerhugowaard. |