Oostenrijk | 11 aug 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Wat was de naam van de uitbater van de stationsrestauratie in de jaren 80?
|
Eddy | 17 nov 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Waarom word station Emmen niet gerenoveerd of verbouwt. Het station is in zeer slechte staat, ziet er oud en over de datum uit, en het stinkt er trouwens vreselijk. Is het niet slim om met een heel nieuw centrum ook het station te renoveren of dichterbij het nieuwe dierenpark te bouwen. |
Mike | 7 aug 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
sinds 9/12/2013 rijd Arriva hier die voor de stoptrein spoor 1 gebruikt en sneltrein spoor 2 de letters NEDERLANDSE SPOORWEGEN hangen er nog... Het spoor richting Stadskanaal is nu opstelspoor |
joke | 21 nov 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Klopt het dat je in de jaren 70 rijexamen deed in het treinstation. |
P.J.Kleton | 31 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb met mijn ouders gelogeerd in een huis langs het spoor in Pasen 1946. We keken uit op de draaischijf.
Was dat in de Burg .Thijmestraat ?
Dat huis stond toen alleen , zijn er later soms huizen naast gebouwd of oudere huizen afgebroken?
Ik kan het op Google StreetView niet herkennen.
Groeten ,Peter Kleton ,Oegstgeest. |
Antwoord webmaster: |
ik heb geen idee van andere huizen in emmen. ik weet alleen iets van het station. |
J. Postema | 28 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Emmen Bargeres is opgeheven en vervangen door station Emmen Zuid enkele kilometers richting Zwolle |
Antwoord webmaster: |
eh ja, maar waaron plaats je dat bericht bij station emmen? dit gaat toch over twee andere stations. |
simone | 12 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik zat een paar dagen terug te wachten op perron 1 toen het me in 1x opviel dat er aan de overkant ook een perron zit + een spoorlijn die verder gaat.
Emmen is het laatste station toch? En de enige trein die daar rijd is toch de trein richting zwolle?
Waarom zit er dan aan de overkant een perron?!
Waarom loopt het spoor dan door?
Ik snap het niet |
Antwoord webmaster: |
heb je niet goed op deze site gekeken? De spoorlijn eindigde vroeger niet in Emmen, maar ging door naar Stadskanaal. Nu is Emmen inderdaad het eindpunt. Het spoor loopt nog een paar honderd meter door in de richting van Weerdinge (het eerste station richting Stadskanaal, het gebouw staat er nog steeds) maar houdt dan op. Vroeger vertrokken de snel en stoptrein kort na elkaar. Dan stond de sneltrein op spoor 1 en de stoptrein op spoor 2. nu wordt alleen spoor 1 nog gebruikt. |
peter | 8 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Veel berichtgeving in het dagblad van het noorden over de situatie van station Emmen. De gemeente doet onderzoek naar een eventuele andere locatie. Meer zuidelijk van het huidige station ter hoogte van de kerkhoflaan en dus dichter bij de dierentuin en veel scholen, zou een mogelijkheid zijn. De huidige situering zou niet meer passen bij het Emmen van nu. Er zijn geen uitbreidingsmogelijkheden meer rondom het station om b.v. het parkeerprobleem op te lossen. Een aantal jaar geleden was er een zelfde discussie, maar toen is er niks mee gedaan. Ben benieuwd, want de kerkhoflaan zou een prima locatie zijn. Maar het idee (waar ook serieus over wordt gesproken) om van Emmen zuid het hoofdstation te maken, lijkt mij te absurt.
Groeten Peter |
Antwoord webmaster: |
ik heb een nieuwsbericht erover geplaatst op de site. |
Gertjan Stamer | 5 dec 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sinds enige maanden is vml restaurant ingenomen door chauffeurs van busmaatschappijen en hebben entree aan zuidzijde(terras),ook de WC's zijn weer bereikbaar(alleen bij opening Kiosk)en zijn gratis(goed initiatief alom!).Zou het niet een goede zaak zijn om de hal eens te verwarmen en de chauffeursplek te halveren en de andere helft in te richten als Kiosk en vml loket(nu dus Kiosk)om te bouwen tot verwarmde wachtruimte?Lijkt me een veel publieksvriendelijker oplossing dan wat nu wordt geboden...beetje armoedig qua aanbod en service. |
aaltje | 28 sep 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
graag wou ik van u weten als kan als we naar eind hoven gaan van uit emmen zyn we duur uit elkemaand ons vraag is kunnen we zon pasje kryggen voor goed koop reizen met de tram want ik moet 4 kinderen plus men man we zyn met zun 6 want ik ben in de maand zon 80 tot 90 euro permaand kwyt voor ryzen we kryggen maar 100 in de week om televen maar tis voor ons belang ryk want men dochter woon en eindhoven kunnen dan wy een kortings pasje kryggen voor gezin |
Antwoord webmaster: |
je bent hier niet aan het juiste adres met dat soort vragen, maar je moet bij de ns zijn. je kunt een kortingskaart kopen, die kost dacht ik €50, en daarmee kun je een heel jaar lang met 4 personen met 40% korting reizen (buiten de spits). Als je dat nog niet hebt zou ik dat zeker gaan doen. |
Gertjan Stamer | 18 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Stationsgebouw nr 2 opende lang geleden op 27 December 1965,in 1977 bouw van het zijperron spoor 2.In 2002(nazomer)groot onderhoud buitenzijde en kleur wordt grijs en raampartijen donkerbruin en plafonds binnen lichtgeel...vanaf November 2002 sloop oude fietsenrekken en bouw op dezelfde plek nieuwe overdekte fietsklemmen,pal voor het stationsrestaurant en dus veel minder uitzicht op naburige overweg.Ook ruimte achter perron spoor 2 krijgt fietsklemmen(niet overdekt)en geleidelijk aan ook parkeerruimte voor auto's.In zomer 2004 nieuwe uitbater restaurant en het onvermijdelijke gebeurt dan toch-sluiting NS loket per 4 Juli 2005.In het najaar sluit het restaurant al op de zon-en feestdagen.Sloop van Gend en Loos loods oostzijde station medio 2007.In Mei en Juni herinrichten van NS loket(ooit nog even wat maanden expositieruimte geweest)en dus extra deur in doorloop hal/perron en nieuwe inloopkiosk gaat van start-sluiting restaurant is dan een feit...staat maanden leeg en heeft nog lange tijd compleet gemeubileerd mogen genieten van NIEMAND. |
Arjan Krabbenbos | 25 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Emmen nu begin/eindpunt van de lijn naar Zwolle. Volgend jaar rijdt er weer een trein tussen Groningen en Veendam, wat 50 jaar weer reizigerstreinen gaat ontvangen. Misschien een mooi opstapje naar een mogelijke verlenging naar Emmen. Alleen ishet de vraag of het elektrisch of dieseltractie zal gaan worden. Lukt het niet als NS-lijn, misschien wel als verlengstuk van de Star-lijn Veendam-Stdskanaalmuseumspoorlijn. |
Antwoord webmaster: |
ik denk niet dat de STAR nieuw spoor zal gaan aanleggen, dat is toch wel behoorlijk prijzig. elektriek lijkt mij sowieso niet echt haalbaar, dat ligt er ook nog niet naar zuidbroek. |
hendrik | 18 aug 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het is een mooi station van emmen hij is nog mooier dan station assen dat was het groetjesvan hendrikvanboven
|
Peter Bleijleven | 12 jul 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De restauratie is gesloten en in het voormalige plaatskaartenkantoor is nu een Kiosk gevestigd.
met ingang van 11 juli is deze geopend. |
Gertjan Stamer | 29 jun 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Voormalige loketruimte ,,op zijn kop,, zelfs nooddeur aan zijkant bij uitgang,wat gaat hier gebeuren?(Juni 2008). |
Antwoord webmaster: |
ik snap niet helemaal wat je hiermeer bedoelt? Hoezo op zijn kop? |
paul allebrandi | 25 jul 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In week 27-28 2007 is de oude loods van Van Gent & Loos gesloopt om plaats te maken voor een kantoorgebouw.
|