Mirelle | 16 jan 2018 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mijn vraag: het oude station uit 1843 lijkt op dat van Leeuwarden, zelfde architect? Of wie is de architect geweest? |
Antwoord webmaster: |
Ik zie erecht geen leeuwarden in. |
bart | 23 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
is parkeren gratis en hoeveel parkeerplaatsen zijn er? |
Antwoord webmaster: |
daarvoor moet je op de site van de ns zijn. daar staat echter niet hoeveel plaatsen er zijn, maar dat is natuurlijk ook niet zo relevant, een is genoeg, als hij maar vrij is op het moment dat jij er komt. |
Gertjan Stamer | 28 okt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vanaf 20 December 2000 zet de Ns een gele portocabin neer nabij te sluiten loketgebouw en gaat per 21-12-2000 open...tevens sluitingsdatum van originele NS loket.Bouw van hoge spoor aan overzijde oude lage spoor en bouw van onderdoorgang;spoor richting Abcoude krijgt houten zijperron aan hoge spoor en spoor richting Maarssen heeft al deels definitieve eilandperron,September 2002.Houten abri's en veel te weinig banken!Intussen aan oostzijde bouw van grote informatiegebouw van hout met NS loket aan de zuidzijde,dat loket sluit per 1 November 2003.In April bouw van perronlift en uitbouw eilandperron tot een definitief geheel en in September 2004 ingebruikname sporen 3 en 4,het 2e oude spoor is nu dus de plek voor het eilandperron.Sloop oude houten perron volgt en alras bouwt men de boel af-voorjaar 2005 nieuwe parkeerplaatsen aan oostzijde,nieuwe fietsenstallingen van het overdekte soort op voormalige locatie stationsgebouw en fietspad en bushalte bij vd Valk en natuurlijk ook grote plein en nieuwe locate snackkar Ed Kroket,nu bij het water(daar stonden ooit woningen en stationsrestaurant).Sloop Pro Rail houten informatiegebouw 4-sporigheid Amsterdam-Utrecht en wordt voorlopig dichtgestraat.Najaar 2008 nieuwe tijdelijke parkeerplaats aan westzijde watergang ivm herinrichting busplein,alles gaat op de kop en zelfs bij vd Valk gaat de bushalte eruit,zelfs de fonkelnieuwe fietsenstallingen moeten het bekopen en komen wel weer terug.... |
Gertjan Stamer | 4 jul 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In Juni 2009 nieuw gebouw in gebruik genomen die op dezelfde plaak staat als 1e stationsgebouw en heeft nu een driehoekige vorm met overdekking om droog het perron te bereiken.Zuidzijde heeft deurloze ruimte om op de bus te wachten,noordzijde heeft wachtruimte buspersoneel,hier had ik wel een kiosk verwacht ?
Binnenkort nog meer bouwellende-men gaat westzijde over het water een parkeergarage bouwen,Breukelen wordt nog eens druk!!! |
Antwoord webmaster: |
heb je geen foto van het nieuwe station? heb het zelf nog niet gezien. |
Chris van den Berg | 11 feb 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben vandaag aan het fietsen geweest en kwam tot mijn verbazing dat er bij Station Breukelen, aan de kant van de parkeerplaats tegen de kant van het water (onder het station door) een snackbar is gekomen, heb er vandaag iets gegeten. Maar het heeft een betere uitstraling gekregen. |
TahR | 19 aug 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vraag aan Webmaster: Mag ik deze afbeelding uploaden op Wikipedia NL? |
Antwoord webmaster: |
welke afbeelding bedoel je? er staan er hier nogal wat? |
Paul | 24 jun 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station is volledig in gebruik genomen met de viersporigheid (april 2007), en de tijdelijke perrons zijn weg. |
Kelvin Toonen | 18 feb 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ken het station zoals het nu is. Ik kom soms treinen bekijken met mijn vriend |