|
station Wolvega - stationsgebouw (2009)
station Wolvega
stationsgebouw (2009)
type:
SS 4e klasse Bestemd voor minder grote plaatsen. Rechthoekig en hoog gebouw. Het middendeel heeft een puntgevel en op de verdieping drie gekoppelde rondboogvensters. Gevels van straat- en perronzijde springen niet terug zoals bij vijfde klasse stations. Gootlijsten en windveren hebben een geschulpte rand. De drie vensters die zich op de verdieping in de perrongevel bevinden, zijn niet gekoppeld, doch over het middendeel verdeeld. De vensters en deuren zijn op dezelfd wijze versierd als bij stations van de vijfde klasse.
|
![station Wolvega nieuwe plannen voorzien in een voorbouw voor het monumentale station waarin een restaurant en wachtkamer worden gesitueerd.](/wolvega/afb31.jpg)
nieuwe plannen voorzien in een voorbouw voor het monumentale station waarin een restaurant en wachtkamer worden gesitueerd.
Afbeelding toegevoegd op 3 aug 2009
1 bezoeker heeft deze afbeelding het cijfer 8 gegeven.
Deze afbeelding in hogere resolutie downloaden (643 x 364).
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
|
Reacties
S | 9 okt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Al met al een vreemd verhaal.
- Er is al een wachtruimte in het gebouw. Tijdens de openingstijden van de bloemenzaak is die toegankelijk. Die wachtruimte kan opgeknapt worden. Het is een vrij kil hok met een stalen bank er in. Dat kan wel beter. Zorg ook voor goede verwarming. Een aantal kleine ingrepen is voldoende.
- Restaurant is waarschijnlijk niet haalbaar. Het aantal reizigers is gering. Zelfs het restaurant op het veel drukkere station Heerenveen is gesloten. Horeca-voorzieningen op de andere stoptrein-stationnetjes in Friesland (Akkrum en Grou) zijn herhaaldelijk mislukt. Ik ben dus benieuwd hoe de plannanmakers een exploitant willen vinden voor dat restaurant.
- Als er toch een restaurant moet komen, lijkt het mij logisch om dat in het gebouw te doen. Momenteel zit er een bloemenzaak en boven zit een kapsalon. Restaurant zou boven kunnen, ter vervanging van de kapsalon. In het gebouw is ruimte zat om eventueel een lift te maken. Het restaurant zou als gevolg daarvan wel wat kleiner worden dan 100 m2 maar 100m2 is wel heel erg veel.
|
Gertjan Stamer | 9 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Fraai nieuw bouwsel...maar NIET voor klassiek oude stationsgebouw(de enigste nog in Friesland),sloop maar deel fietsenstalling aan zuidzijde en zet daar nieuwe bouwwerk neer,fietsenstalling ,,opschuiven,,zuidwaarts !!! |
Antwoord webmaster: |
inderdaad, ik ben er ook niet over te spreken, maar de realiteitswaarde van dit bouwsel zal niet echt groot zijn. wie die man uit oldeholtpade ook is (zie het nieuwsbericht). |
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.
|
2000
![](/wolvega/thumb67.jpg)
![](/wolvega/thumb25.jpg)
![](/wolvega/thumb4.jpg)
2004
![](/wolvega/thumb22.jpg)
2009
![](/wolvega/thumb74.jpg)
![](/wolvega/thumb72.jpg)
![](/wolvega/thumb40.jpg)
![](/wolvega/thumb39.jpg)
![](/wolvega/thumb37.jpg)
![](/wolvega/thumb36.jpg)
![](/wolvega/thumb35.jpg)
![](/wolvega/thumb34.jpg)
![](/wolvega/thumb33.jpg)
![](/wolvega/thumb32.jpg)
![](/wolvega/thumb31.jpg)
|
|
|