Pieter Ossenblok | 7 nov 2024 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Volgens mij staat de toenmalige stationschef de heer Bart Meijs op deze foto. Hij werkte in Veghel zoals mijn vader in Uden op het station Uden, dat qua architectuur dezelfde vorm had (zonder uitbouw aan kantoor). Mijn vader werkte tijdens de oorlog trouwens ook hier in Veghel. Zie mijn beschrijving bij station Uden. |
berrie | 7 jun 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Deze spoorwegwachter staat op een sein van de machinist te wachten om de spoorbomen te laten zakken wat toen nog met kabel door de grond naar de slagboom ging hij moest toen aan t wiel draaien wat op de foto te zien is soms waren mensen bang om onder deze bomen te rijden de spoorwachter deed soms de pin wat t wiel vasthoudt en de spoorbomen hoog houdt gewoon eruit als de trein kwam en daardoor vielen de spoorbomen met een vaart naar beneden en dat was altijd erg oppassen als je de overweg passeerde. |
berie | 7 jun 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Hier zien we een goederentrein voor veghel die gaat vertrekken naar boxtel jaren later was dit over en was deze trein verdwenen daarvoor kwamen er grote treinen met grondstoffen voor de CHV fabriek langs de zuidwillemsvaart de trein moest vaak wachten om t kanaal over te kunnen steken t bruggetje is er anno 2008 nog steeds en ook t losschuurtje waar de wagons een voor een werden geleegd staat er nog in 1997 ging CHV over in een ander naam waardoor de fabriek verhuisde naar helmond en de lijn buiten dienst ging t werd zelfs nog voor de sluiting opgeknapt door nieuwe spoorbomen bij boxtel maar dat was weggooit geld de spoorbomen werden vernield door de hangjeugd of de lampjes werden er af gehaald maar prorail liet daardoor de overige spoorbomen verwijderen waardoor de instalaties zonder spoorbomen langs de weg staan.Maar in 2007 is er weer nieuw leven in de lijn gekomen door DHL container vervoer t heeft nu t terrein op gekocht wat op de foto te zien is en er grote terminals laten bouwen ook t spoor moet voor eind 2008 in dienst zijn omdat er ook over spoor containers gaan daardoor is de start met t opknappen van t gesloopte traject begonnen in juni en t loopt af op 1 oktober 2008 de afstand van boxtel veghel is 13,7 km dus na oktober gaan er als t goed loopt de shuttle treinen weer veghel aan doen.Tip op google aerth is al op de luchtfoto te zien van de bouw van de terminal voor t kanaal ook de containers zijn duidelijk te zien ga naar Veghel dus . |
Antwoord webmaster: |
geen punt bij karwei! leest een beetje lastig zonder leestekens en interppunctie, maar interessant verhaal. |
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar
Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.