station Rotterdam DP - stationsgebouw III (1950)
station Rotterdam DP
stationsgebouw III (1950) enigszins concaaf lopend gebouw met in het midden een centrale hal met twee vleugels met kantoorruimten. De vleugels zijn twee verdiepingen hoog maar lijken door de dubbele raampartijen vier verdiepingen te hebben. Hal heeft een opvallend gewelfd plafond een element dat mooi in de perronoverkappingen terugkomt.
Vanwege copyright kunen de foto's van Dierdorp niet getoond worden.
Afbeelding toegevoegd op 7 jun 2008
1 bezoeker heeft deze afbeelding het cijfer 9 gegeven.
|
Bron:
via Floris Dierdorp
Deze foto is mij per fiets bezorgd door Floris Dierdorp, hij heeft hierop niet het auteursrecht. De foto is hier slechts op een zeer lage resolutie beschikbaar. Meent u het auteursrecht op deze foto te hebben en staat u publicatie niet toe, meld het, dan wordt de foto verwijderd.
Meer afbeeldingen van via Floris Dierdorp
|
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
|
Reacties
Maaike | 19 aug 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Prachtige foto met een goed overzicht van het oude en nieuwe Rotterdam gedurende de wederopbouw na de Tweede Wereldoorlog die zoveel schade heeft aangericht in deze mooie stad. |
Antwoord webmaster: |
ook de vernieuwzucht van de gemeente heeft veel schade aangericht. naar horen zeggen konden veel gebouwen nog wel worden gered, maar werden ze toch gesloopt, ook al stonden er soms bordjes op ' niet slopen'. |
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.
|
1950
![](/rotterdamcs/thumb203.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb136.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb128.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb127.jpg)
1954
![](/rotterdamcs/thumb60.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb26.jpg)
1955
![](/rotterdamcs/thumb391.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb85.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb61.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb29.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb28.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb27.jpg)
1956
![](/rotterdamcs/thumb169.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb63.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb59.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb42.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb41.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb40.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb39.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb38.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb35.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb33.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb31.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb30.jpg)
1957
![](/rotterdamcs/thumb400.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb399.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb398.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb397.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb396.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb395.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb394.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb147.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb73.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb72.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb71.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb70.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb69.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb68.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb67.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb66.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb65.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb64.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb25.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb8.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb4.jpg)
1958
![](/rotterdamcs/thumb75.jpg)
![](/rotterdamcs/thumb74.jpg)
|