Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
halte Raamsdonk - wachterswoning (1915) halte Raamsdonk

wachterswoning (1915)

Afbeelding toegevoegd op 3 aug 2008

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
7 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 9,4 gegeven.
Deze afbeelding in hogere resolutie downloaden (840 x 449).

Bron: Film- en Fotobank Noord- Brabant
Fotonummer Raamsdonk 0017
Meer afbeeldingen van Film- en Fotobank Noord- Brabant

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Sjoerd Eeftens6 nov 2008
Reageer op deze vraag/ opmerking
De afbeelding is wel degelijk van Raamsdonk. Ook afbeelding 1 van Raamsdonk heeft dat ronde raampje en de uitbouw, die toen het stationskantoor was. Nogal wat woningen kregen later een hogere en beschoten kap. Voordien was er een vliering waarop je tegen de dakpannen aan keek, dus te koud, te nat en in de zomer te warm. Daarbij werden ook vaak de vensters vergroot.
Antwoord webmaster:
ok zoiets had ik al gedacht inderdaad, dank je wel.
jamie6 nov 2008
Reageer op deze vraag/ opmerking
Hallo zeer mooie foto,en hij staat in het rijtje van voormailig wachtpost 18. Maar dat klopt niet,kijk maar goed naar het gebouw,deze is anders en staat ook met het ronde raam naar het spoor i.p.v het grote vierkante raam. Weet u misschien welke post het wel is?
Antwoord webmaster:
ja dat is vreemd. ik zie ook het verschil. is het niet zo dat dat raam later is verbouwd en vervangen door een vierkant raam? dat verklaart nog niet het verschil in de aanbouw. misschien dat een andere bezoeker van mijn site het antwoord weet.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1915