Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
stopplaats Oud Valkenburg - afbeelding 2 stopplaats Oud Valkenburg

1946

Zicht van grote afstand op de voormalige halte Oud Valkenburg, het spoor ligt ter plaatse verdiept. Het perron bevond zich onder de brug. In het talud is nog zichtbaar het pad naar beneden waarlangs de halte bereikbaar was.

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
5 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 6,8 gegeven.
Bron: Michel Dreuw
Meer afbeeldingen van Michel Dreuw

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

J.Driesse.30 jul 2014
Reageer op deze vraag/ opmerking
Deze foto is volgens mij niet uit 1946. De bebossing en de brug is duidelijk anders dan de brug van de foto uit 1946. m. vr. gr J.Driessen
Victor Lansink10 sep 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
De foto is van later datum dan 1920, want de perrons en het dienstgebouwtje (die linksonder gelegen hebben) zijn hier al verdwenen. In de knik van het talud is nog wel vaag het perron te herkennen. De foto is mogelijk van 1946; althans in dat jaar is deze afbeelding als prentbriefkaart gepubliceerd.
Antwoord webmaster:
ok dank ik pas het aan
P. Jennekens6 sep 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
Het eigenlijke stationnetje is niet, het op deze foto zichtbare huis. In het huis woonde wel de stationswachter. Vanaf het huis liep een smal voetpad naar beneden naar het eigenlijke (houten)stationnetje. De op de foto zichtbare brug was de nieuwe uitvoering. De eerste spoorbrug was van hout. De afstand van het station naar Oud-Valkenburg zelf was zeker een half uur lopen.(dit over niet geasfalteerde veldwegen). Op 5 minuten afstand lag echter Kasteel Oost en ik kan me voorstellen dat op initiatief van de de "kasteelheer" het stationnetje gerealiseerd is.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1940

1946