Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Oosterbeek Hoog - afbeelding 14 station Oosterbeek Hoog

stationsgebouwtjes (1955)
Aan weerszijden van de baan op spoorniveau twee eenvoudige gebouwtjes.


Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
3 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 8 gegeven.
Bron: Het Utrechts Archief
In de beeldbank veel foto's over de Nederlandse Spoorwegen. Met de link op het catalogusnummer komt u direct bij het juiste bestand en kunt u eenvoudig een afdruk of jpg bestand bestellen.
Fotonummer 161919
Meer afbeeldingen van Het Utrechts Archief

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

cor van snippenberg24 okt 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
In de jaren na mijn opleiding aan de Mulo Parkstraat in Arnhem werkte ik op 18,19 jarige (1955/56) leeftijd bij de NS in Arnhem, voornamelijk op het plaatskaartenkantoor maar ook bij de vrachtafdeling en in de bagageafdeling op het station. Op de plaatskaarten had ik het erg leuk, vooral veel lachen met de damescollegaas en hard werken aan het loket, zeker op zondagavonden, veel klanten en een goede sfeer. Maar ook werd ik op bepaalde dagen "verbannen" naar Oosterbeek. Verbannen dacht ik later vanwege die "gezelligheid"die de chefs niet vonden passen in de sfeer van autoriteit die er toen "heerschte" Ik moest dan per fiets om 5 uur 's morgens naar Oosterbeek fietsen van af Arnhem Malburgen, toen een nieuwe wijk. Dat duurde 50 minuten. Er was in het stationnetje geen enkele voorziening voor de werknemer, behalve water uit de kraan. En ook de normale bedieners van het station, die boven op de aanpalende dijk woonden toonden geen enkele interesse met hun wekelijkse vervangers. Daar zat je dan, 9 uur lang van zes uur tot half drie of van half drie tot 23.50. Vaak denk ik daar nog aan terug. Ik geloof dat je soms wel 50 kaartjes per dag verkocht en de rest was stilte, behalve de voorbijstormende treinen en in het bijzonder de D treinen, dat gaf toch een mooi gevoel. Ook hadden de normale werknemers van het station het zo gepland dat ze de twee maal per weekse kasopgave niet zelf hoefden te doen maar dat ze die taak overlieten aan de vervangers, natuurlijk was er geen telmachine oid te bekennen. Soms kwam mijn vader langs uit Ede met de trein en riep dan mijn naam waarna hij een reep schokolade naar me toe gooide. Ook vergat ik soms de perronverlichting aan te doen als de stoptrein uit Ede, dan wel Arnhem arriveerde in de avond. Vaak als ik nu in de trein vorbijzoef op weg naar Arnhem of verder kijk ik nog even, het is wel goed opletten geblazen, want je bent er zo voorbij.
Antwoord webmaster:
wat een leuk verhaal. leuk om dat te lezen.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1950






1955