|
station Lisse - afbeelding 21
station Lisse
Reacties
Mieke van Ewijk | 12 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
In 1958 verhuisden wij, van Veenenburg naar een spoorwoning bij station Lis.
Het was ong. dezelfde woning als op Veenenburg. Een dubbele spoorwoning en ook wit geschilderd.
Op deze foto staat links een stukje van de dubbele woning stationsweg nr. 168 en nr.170.(de woningen zijn allang door de Spoorwegen gesloopt)
Wij woonden op nr. 170. Op nr.172 Fam. Piet V.(ook een spoorman)
Nr. 172 staat er nu nog.
Wat een "luxe" was dit huis.
We hadden electrisch licht.
Zelf boven in de slaapkamers en in de kelder.
Gelukkig geen enge zolder zonder licht.
En een kraan met stromend water.
Geen pomp meer in de keuken
En het mooiste komt nog: Een toilet met stromend water.
Geen "plee"!!!
Alleen koken was met butagasflessen.
In de tuin stonden twee waterputten, en die werden nu voor de tuin gebruikt.
Boven hadden we een dakkapel in de twee slaapkamers.
Daar zaten we altijd met onze voeten in de dakgoot, om met de buurmeisjes te kletsen.
Ook hadden we weer een opkamer.
Als het regende, speelden we in de wachtkamer, die links op het perron staat.
Ook speelden we met zoontje van de (spoor)familie, die boven het station woonde.
Er was ruimte genoeg boven de 3 wachtkamers.
En als het bramentijd was, gingen we weer (voor de giftrein kwam) plukken.
Het gerinkel van de spoorbomen hoorde je, op een gegeven moment, niet meer.
We hebben er een leuke tijd gehad.
Totdat vader weer werd overgeplaatst.
Deze keer in Amsterdam, waar hij perronopzichter werd.
En je weet het, het Spoorgezin ging met vader mee. Dat was in 1961.
Mieke van Ewijk
|
Han Lefering | 7 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Deze foto is niet gemaakt circa 1910. In tegenstelling tot de afbeeldingen 28, 24 en 3, is er een ouder type gaslantaarn zichtbaar. Datering omstreeks 1900, andere afbeeldingen tussen 1915 en 1920. Zie modernere gaslantaarns |
Antwoord webmaster: |
ok ik heb de data gewijzigd. |
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.
|
1905
1907
|
|
|