Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Hilversum - stationsgebouw I (1965) station Hilversum

stationsgebouw I (1965)
zeer hoog station, eenvoudig van uitvoering als weesp en naarden-bussum. Middendeel versierd, twee hoge vleugels en twee iets naar vorenstaande eindgebouwen

loket

Afbeelding toegevoegd op 10 sep 2008

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 bezoeker heeft deze afbeelding het cijfer 10 gegeven.
Bron: Het Utrechts Archief
In de beeldbank veel foto's over de Nederlandse Spoorwegen. Met de link op het catalogusnummer komt u direct bij het juiste bestand en kunt u eenvoudig een afdruk of jpg bestand bestellen.
Fotonummer 152487
Meer afbeeldingen van Het Utrechts Archief

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Han Lefering15 jan 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Loket 5 met de vele bordjes is het loket voor abonnementen, reserveringen, buitenland. Abonnementen waren voorgedrukt aanwezig of werden op passe partouts uitgeschreven. Reserveringen in buitenlandse treinen ging bij vertrek uit Nederland gedeeltelijk telefonisch en bij vertrek uit het buitenland schriftelijk bij het station waar de trein startte. Buitenlandse vervoerbewijzen waren er in edmonson en bladvorm. Het gros moest echter uitgeschreven worden en handmatig berekend worden. Eventuele fouten in de berekening moesten aangezuiverd worden. Compensatie door NS was jaarlijks 60 gulden voor alle loket, bagage en goederen handelingen. Tevens diende dit loket vaak voor het afhandelen van de vangst van de uitgangscontrole. Bij geen perronkaartje werd de verhoogde toegangsprijs geheven. Ook dat leverde toen nog wel eens het nodige tumult op.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1960


1965




1968