Han Lefering | 5 sep 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Ik had je wat info gestuurd over de trein, maar ik zie het niet terug. |
Antwoord webmaster: |
had je het hier op de website ingevuld? ik zie niets meer staan, kun je het nog een keer intikken? |
Han Lefering | 29 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
De salonrijtuigen zijn via de Reichsbahn terecht gekomen bij de Mitropa. De Duitse variant van de CIWLT (Wagon lits). Omstreeks 1935 buiten dienst gesteld.Zie dbtrains.com. Op de site wereldoorlog1418.nl staat een duidelijke foto van de keizerlijke trein te Eysden. |
Antwoord webmaster: |
oh nee, ik zie ze toch hier staan. sorry, had dit nog niet verwerkt in verband met mijn verhuizing. |
Frank Kouwenhoven | 27 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Een interessante foto. als ik naar het materieel kijk valt mij op dat er sprake is van twee kleuren en een zeer onregelmatige raamindeling. Dat kan overeenkomen met de keizerlijke trein uit Duitsland, die na afstand van Wilhelm II in 1918, na enige aanpassingen, werd ingezet als internationale luxe trein. Wilhelm kwam overigens naar Nederland in ballingschap met deze trein, inclusief de nodige en onnodige bagage. Of het jaartal 1930 klopt betwijfel ik. Vanaf 1927 reed de Rheingold al (via Arnhem)en die had veel bredere ramen in de rijtuigen en geen lichtkap. Die kan hier dus niet gefotografeerd zijn. Het gebruik van de oudere keizerlijke trein was toen n.m.m. al verleden tijd. Wie hier meer over weet te vertellen zou de bezoeker van deze site een groot plezier doen. |
Antwoord webmaster: |
ik heb de datum naar 1920 gezet. interessant verhaal. |
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar
Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.