Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Gramsbergen - afbeelding 18 station Gramsbergen

stationsgebouw (1967)
type: Rolde
Het station is wat eenvoudiger van uitvoering dan Mariënberg. Ht rechter geveldeel, dat opvalt bij dat station ontbreekt. De gevel indeling is daardoor anders uitgevoerd. Aan de straatzijde en aan de perronzijde één doorlopende puntgevel. Een rechte vleugel. Het eindgebouw springt niet naar voren aan de straatzijde, noch aan de perronzijde.

Afbeelding toegevoegd op 18 sep 2008

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 bezoeker heeft deze afbeelding het cijfer 8 gegeven.
Deze afbeelding in hogere resolutie downloaden (1021 x 644).

Bron: Gemeentearchief Hardenberg
Meer afbeeldingen van Gemeentearchief Hardenberg

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Sjoerd Eeftens24 okt 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
De veranderde sporenligging is ontstaan na de boogverruiming rond 1986, voorafgaand aan de automatisering van de beveiliging en de elektrificatie. Globaal: spoor 1 is toen vervallen; spoor twee werd spoor 1 en er werd een nieuw spoor 2 aangelegd aan de oostzijde van het perron, in een afgesneden, ruimere boog.
Antwoord webmaster:
ok dat wist ik niet. duidelijk. dus spoor 1 ligt nu vrij ver van het stationsgebouw af?
Wichor Bramer (webmaster)20 okt 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Blijkbaar had Gramsbergen in de jaren 60 een perron aan beide zijden van het spoor liggen, nu ligt er tussen beide sporen een perron voor het tweede spoor en liggen beide perrons dus aan dezelfde kant.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1961



1962


1967