Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Driebergen - afbeelding 10 station Driebergen

stationsgebouw I (1930)
laag gebouw met woonruimten en stationsdienst. Voorzien van damessalon

Vanwege copyright kunen de foto's van Dierdorp niet getoond worden.

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
7 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 8,3 gegeven.
Bron: via Floris Dierdorp
Deze foto is mij per fiets bezorgd door Floris Dierdorp, hij heeft hierop niet het auteursrecht. De foto is hier slechts op een zeer lage resolutie beschikbaar. Meent u het auteursrecht op deze foto te hebben en staat u publicatie niet toe, meld het, dan wordt de foto verwijderd.
Meer afbeeldingen van via Floris Dierdorp

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Edgar 20 okt 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Mijn opa heeft jaren op het seinhuis gewerkt. Ik heb nog een filmpje waarop hij het sein en de bomen en lichten bediend. Het seinhuis is eind 1971 gesloopt.
Josine3 feb 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Tot welk jaar is dit seinhuis in gebruik geweest,en er was er toch ook aan de de zeisterkant?
Antwoord webmaster:
ik weet t niet, misschien weten ze t bij Het Utrechts Archief?
sam vreekamp15 nov 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Een van de weinige afbeeldingen die het mooie seinhuis aan de Driebergse zijde laten zien, hier heeft mijn vader vele jaren dienst gedaan - en ik heb hem heel vaak bezocht daar, mooie herinneringen. Het was de bedoeling dat bij de sloop, dit unieke seinhuis overgebracht zou worden naar een andere plek, helaas werd bij het hijsen een fout gemaakt waardoor het gebouwtje verloren ging.
Antwoord webmaster:
wat jammer dat dat mis ging. het was inderdaad een erg mooi gebouwtje. misschien hebben ze bij Het Utrechts Archief nog extra foto's of infomratie?
Cisca Simons3 jan 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
De kop van het eilandperron (het rechter perron) is een lorrie die via een spoor met hobbelkruisingen tot tegen het perron bij het stationsgebouw kan worden gereden. Normaal is deze vanuit het hoge seinhuis bij de overweg vergrendeld. Hij diende om karren en dergelijke van het ene naar het andere perron te brengen. Opgesloten tussen twee overwegen was er aan de perrons geen plaats voor hellingen naar een overpad. Deze inrichting bestond ook nog toen het huidige stationsgebouw al in gebruik was.
Antwoord webmaster:
he wat bijzonder, leuk dat je dat hier kunt zien. je moet het wel weten want het was mijzelf niet opgevallen.
Han Lefering10 feb 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Boven de overweg de bovenleiding van de NBM-tram.
Antwoord webmaster:
oh ja hier ook, we hebben ze ook met de dubbele bovenleiding kruising, dus van de tram en het spoor.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1938