Edgar | 20 okt 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Mijn opa heeft jaren op het seinhuis gewerkt. Ik heb nog een filmpje waarop hij het sein en de bomen en lichten bediend.
Het seinhuis is eind 1971 gesloopt. |
Josine | 3 feb 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Tot welk jaar is dit seinhuis in gebruik geweest,en er was er toch ook aan de de zeisterkant? |
Antwoord webmaster: |
ik weet t niet, misschien weten ze t bij Het Utrechts Archief? |
sam vreekamp | 15 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Een van de weinige afbeeldingen die het mooie seinhuis aan de Driebergse zijde laten zien, hier heeft mijn vader vele jaren dienst gedaan - en ik heb hem heel vaak bezocht daar, mooie herinneringen.
Het was de bedoeling dat bij de sloop, dit unieke seinhuis overgebracht zou worden naar een andere plek, helaas werd bij het hijsen een fout gemaakt waardoor het gebouwtje verloren ging. |
Antwoord webmaster: |
wat jammer dat dat mis ging. het was inderdaad een erg mooi gebouwtje. misschien hebben ze bij Het Utrechts Archief nog extra foto's of infomratie? |
Cisca Simons | 3 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
De kop van het eilandperron (het rechter perron) is een lorrie die via een spoor met hobbelkruisingen tot tegen het perron bij het stationsgebouw kan worden gereden. Normaal is deze vanuit het hoge seinhuis bij de overweg vergrendeld. Hij diende om karren en dergelijke van het ene naar het andere perron te brengen. Opgesloten tussen twee overwegen was er aan de perrons geen plaats voor hellingen naar een overpad. Deze inrichting bestond ook nog toen het huidige stationsgebouw al in gebruik was. |
Antwoord webmaster: |
he wat bijzonder, leuk dat je dat hier kunt zien. je moet het wel weten want het was mijzelf niet opgevallen. |
Han Lefering | 10 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Boven de overweg de bovenleiding van de NBM-tram. |
Antwoord webmaster: |
oh ja hier ook, we hebben ze ook met de dubbele bovenleiding kruising, dus van de tram en het spoor. |
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar
Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.