Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Didam - afbeelding 4 station Didam

stationsgebouw II (1977)
type: Standaard Douma (eenvoudiger)
uitgekleder type standaardstation. Veel beeldbepalende panden met cultuurhistorische waarde vervangen door tweekamerbungalows

Afbeelding toegevoegd op 3 jun 2008

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
3 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 8,3 gegeven.
Bron: Peter Collet
Meer afbeeldingen van Peter Collet

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Sjoerd Eeftens14 okt 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Dat is geen S-bord; die waren zwart met een witte S. Dit is een snelheidsbord 5, ten teken dat er na het wissel (40 km/h) weer mag worden opgetrokken tot 50 km/h. Het pijlbordje eronder geeft aan dat het bord alleen geldt voor spoor 1.
Antwoord webmaster:
aha ja, ik zie het ook, da´s inderdaad heel wat anders. dank voor de oplossing.
bart jaspers13 okt 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Heeft iemand een idee waarom dat S-bord daar staat bij spoor 1 (volgens mij iets voorbij overweg?
Antwoord webmaster:
ik heb geen idee, ik heb geen verstand van dat soort borden en seinwezen, maar wellicht iemand van de bezoekers hier?
Sjoerd Eeftens28 mei 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Bij klassieke beveiligingen golden armseinen vaak voor meer sporen tegelijk. Dit uitrijsein gold voor spoor 1 en voor spoor 2, zoals ook het juist zichtbare uitrijsein aan de andere zijde. Overigens golden de enkelvoudige inrijseinen hier ook voor beide sporen. Dat is geen bezwaar als treinen er alleen kruisen en elkaar niet ingehalen.
Han Lefering27 mei 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Rechts gasflessen van de wisselverwarming. Rechterspoor heeft geen uitrijsein.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1970


1972

1973






1975



1977

1978

1979