Weliswaar heeft Den Dolder op deze foto nog een klassieke beveiliging maar de stopseinlantaarn komt ook voor bij relaisbeveiligingen, thans vaak als scotch-lite bord. Hij was en is echter niet beweegbaar en dat hoefde ook niet want hij gaf gewoon aan waar stoppende treinen moesten stoppen, hier dus niet op of voorbij de wissel.
De rangeerpaallantaarn of rouwbrief was wel beweegbaar en toonde een zwart kruis op een wit vlak, niet rangeren, of een witte rechthoek, rangeren toegestaan.
Op de foto een mechanische stopseinlantaarn. Bij deze stand van het sein dient een machinist rijdende op het middelste spoor voor het sein te stoppen. De veilige stand toont een wit verlichte rechthoek. Rechts de losweg en in de verte een bordes.
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.