Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
halte De Hoef - afbeelding 2 halte De Hoef

stationsgebouw (1930)
type: HESM III
Een klein gebouw, niet veel groter dan baanwachterswoningen, echter met enkele lokalen voor de stationsdienst

De familie op de foto is het gezin Uithol. Jan Uithol was brugbediende en baanschouwer, Lena Uithol verkocht de kaartjes en hield het station schoon.

bron: Hennie Schoonheim

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
7 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 7,7 gegeven.

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Marianne Zuiderduin20 sep 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
De getoonde afbeelding betreft niet staion de Hoef. Op station de Hoef staat 55 en op afbeelding 2 staat nummer 56
Antwoord webmaster:
het gebouw met nummer 55 is de oude wachterswoning. die staat er nu nog, maar dat is niet het stationsgebouw. dat had nummer 56 en is al eerder afgebroken.
Chiel12 dec 2005
Reageer op deze vraag/ opmerking
Tijdens een onderzoek op de lege plek waar ooit dit station stond vond ik in de uitgebaggerde sloot delen van de huisraad en tandwielen. Na onderzoek naar de familie Uithol vond ik jongste terug op deze foto. Hij was toen in 1997 91 jaar oud. De huisraad was ooit van zijn moeder en de tandwielen van een oude fiets van zijn broer. Na het sluiten van het station werd Jan Uithol te werk gesteld in de Duiventil van Uithoorn waar de familie naartoe verhuisde.
Patrick23 mrt 2005
Reageer op deze vraag/ opmerking
Dit is het voormalige stationsgebouw. De overige foto's tonen de brugwachterswoning 55.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1930