Victor | 16 jan 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vanuit centraal-bureaucratische/administratieve apparaat van Weg en Werken (toen nog in de Droogbak te Amsterdam) zal wel precies bekend zijn geweest wat er nog aan voorhanden materialen was en waar nog een abri of een wachthuisje te plaatsen viel... |
Antwoord webmaster: |
leuk werk om dat met elkaar te matchen, maar wat een gedoe. |
Sjoerd Eeftens | 15 jan 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Tot in de jaren 80 werd er zuinig omgesprongen met alle vrijkomende materialen. Alles moest tot op het laatste boutje worden verantwoord, werd teruggezonden naar een depot, opgeknapt en herbestemd. Nu aannemers alle werk doen wordt er gesmeten met belastinggeld en worden vele dure herbruikbare zaken zoals seinpalen en bovenleidingmasten verschroot. Helaas. |
Antwoord webmaster: |
wat een werk, helemaal vóór het elektronische tijdperk. |
Victor | 15 jan 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Als daar op de achtergrond inderdaad de abri van de halte Delft Schoolpoort staat, dan is de foto van 1909 of later. |
Antwoord webmaster: |
lijkt er wel sterk op, wat grappig dat ze zo'n klein onbetekend bouwsel helemaal vanuit delft hierheen hebben versleept. hadden ze goedkoper een nieuw hok kunnen timmeren. En hoe werd dat georganiseerd? Nu zou je zeggen, we zetten op internet een lijst met wat over is en de verschillende stationschefs kunnen daar op intekenen. werden er toen lijsten rond gestuurd met materiaal dat vrij zou komen? |
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar
Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.