Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Borculo - stationsgebouw (1900) station Borculo

stationsgebouw (1900)
type: GOLS- groot
Rechthoekig hoog gebouw, met een puntgevel aan de straat- en perronzijde. Op de begane grond een plaatskaartenbureau, goederenbergplaats, vestibule met loket en wachtkamer. Op de bovenverdieping was een woning voor de stationschef. In sommige grotere plaatsen was de goederenbergplaats vervangen door een wachtkamer 2e klasse en een aangebouwde goederenloods. De stations zijn gedekt met pannen in twee kleuren, rood en blauw, gelegd in een patroon.

Vanwege copyright kunen de foto's van Dierdorp niet getoond worden.

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
6 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 4,8 gegeven.
Bron: via Floris Dierdorp
Deze foto is mij per fiets bezorgd door Floris Dierdorp, hij heeft hierop niet het auteursrecht. De foto is hier slechts op een zeer lage resolutie beschikbaar. Meent u het auteursrecht op deze foto te hebben en staat u publicatie niet toe, meld het, dan wordt de foto verwijderd.
Meer afbeeldingen van via Floris Dierdorp

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Ton Smit8 jun 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Beste Wichor, Bij de achtste foto van het station Borculo staat als jaartal 1920. In 'Lokaalspoorwegen in Twente en de Achterhoek' staat op blz. 78 dat het station in 1905 werd verbouwd "waarbij de blokvormige aanbouw werd gemaakt en de goederenloods in lengte werd verdubbeld". Maar daar is hier nog geen sprake van. Zie ook het jaartal bij de eerste foto. Overigens mijn complimenten voor deze site. Ik heb er al menig plaatje gevonden. Met vriendelijke groet, Ton Smit
Antwoord webmaster:
ik heb het jaartal aangepast, ook de kleding komt meer overeen met 1900.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.