|
station Best - afbeelding 47
station Best
stationsgebouw I (1925)
type:
SS 5e klasse Hoog middendeel met puntgevel, met aan weerszijden een korte evenhoge vleugel die aan de straatzijde iets, en aan de perronzijde sterk terug springt. Langs de bovenzijde van de puntgevels is bij sommige stations een bakstene sierrand aangebracht. De gootlijsten en windveren hebben een geschulpte rand. Als dakbedekking wordt in de regel zink gebruikt, maar ook pannen komen voor. De verdieping heeft onder andere twee gekoppelde rondboogvensters. De vensters en deuren hebben een kleine, maar vermeldenswaardige versiering: de plaatsen waar een horizontale en een verticale glasroede elkaar kruisen zijn versierd met een soort rozet. Tegen de zijden en in de hoeken zijn halve, resp. kwartronde rozetten aangebracht.
Vanwege copyright kunen de foto's van Dierdorp niet getoond worden.
Afbeelding toegevoegd op 7 dec 2008
3 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 6 gegeven.
|
Bron:
via Floris Dierdorp
Deze foto is mij per fiets bezorgd door Floris Dierdorp, hij heeft hierop niet het auteursrecht. De foto is hier slechts op een zeer lage resolutie beschikbaar. Meent u het auteursrecht op deze foto te hebben en staat u publicatie niet toe, meld het, dan wordt de foto verwijderd.
Meer afbeeldingen van via Floris Dierdorp
|
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
|
Reacties
Han Lefering | 11 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Op de wagon rechts een remmershuisje. Goederentreinen hadden in het begin nog geen doorgaande luchtrem te bedienen door de machinist. De trein werd geremd door remmers. De opdrachten werden gegeven met fluitsignalen. |
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.
|
1920
|
|
|