Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
stopplaats Zoutindustrie- Bad Boekelo - (1960) stopplaats Zoutindustrie- Bad Boekelo

1960

Het voormalig perron van de halte met een naambord, volgens de fotograaf ten tijde van deze foto reeds onleesbaar. Vreemd is dat de halte op deze foto op een andere plaats lijkt te liggen dan de huidige halte van de museumbuurtspoorweg nu doet.

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
4 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 2,5 gegeven.
Bron: Tjalling Halbertsma
Foto's in hogere resolutie zijn aan te vragen via de NVBS (fotobureau@nvbs.com): Fotonummer SPALB-02-053
Meer afbeeldingen van Tjalling Halbertsma

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

jeroen2 jul 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Het oude MBS-perron lag op dezelfde locatie als destijds bij de HSM/NS. Het huidige MBS-perron ligt nu aan de andere zijde van het spoor en er is een passeerspoor aangebracht.
RenĂ©12 aug 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Volgens mij ligt het perron van de mbs nu aan de andere kant van het spoor. Het lijkt erop dat de foto in de richting van Boekelo is gemaakt, gezien de bomenrij links en de autobus die op de weg die parallel aan het spoor loopt rijdt. Dat is nu nog zo.
Antwoord webmaster:
dit lijkt inderdaad het geval. goed gezien.
Marco19 nov 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
Is het mogelijk dat de perrons hier in bajonetligging hebben gelegen? Het voormalige perron op deze foto is zeer duidelijk herkenbaar. Dat lijdt geen twijfel. Ik zal deze kwestie eens voorleggen aan de MBS.
Antwoord webmaster:
dat lijkt mij heel sterk... het was namelijk enkel spoor! dan legden ze toen nooit twee perrons aan. nu wel (zoals bijvoorbeeld geerdijk, maar dat ligt niet bajonet)

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1960

1963