stationsgebouw II (2014) In de jaren zeventig en tachtig nam het autoverkeer op de Steenstraat en de Velperweg geweldig toe. De wegen en het Velperplein en vervolgens de singels, die dienden als een soort ringweg rondom het centrum, raakten volledig verstopt. Grootse plannen tot verbreding van het spoorviaduct en een herinrichting via de Ir. J.P. van Muylwijkstraat stuitten op financiële bezwaren. Uiteindelijk werd gekozen om even ten westelijk van de Velperpoort, in het verlengde van de Rosendaalsesestraat, een fietserstunnel te bouwen. De Velperpoort kon zo meer ruimte bieden aan de auto’s. De Steenstraat werd éénrichtingsverkeer voor het verkeer komend van het Velperplein. Het verkeer uit de richting Velp moest daarom na de Velperpoort een, rare S-bocht maken, om op de Van Muylwijkstraat te komen. Waar geldproblemen al niet toe kunnen leiden.
Er werd besloten om bij de te bouwen fietserstunnel een nieuw stationsgebouw neer te zetten.
Afbeelding toegevoegd op 7 dec 2024
Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.