Han doelt op de witte opstand links op de foto. Dat is het elektrische grendel dat hoort bij het stopontspoorblok over het zijspoor. Er stond ook een elektrisch grendel bij het handwissel in het hoofdspoor. Op emplacementen gaf inderdaad de treindienstleider met een grendelknop op zijn toestel toestemming om de grendels buiten te ontgrendelen en de handels ter plaatse van het stopontspoorblok en/of het wissel om te leggen. In dit geval echter niet: Arnemuiden lag aan de vrije baan tussen Goes en Middelburg. Je kon dan als rangeerder ten allen tijde ontgrendelen als er zich geen trein bevond binnen de naderingsafstand. Gewoonlijk was deze drie tot vier blokken voor dit punt. De machinist van een verkeerdspoorrijdende trein moest dan ook letten op de wisselstand omdat er dan geen naderingsafstand was. Een naderende trein kreeg een geel en een stoptonend sein als het grendel verderop ontgrendeld was.
In het voorjaar van 1957 werd de Zeeuwse lijn voorzien van AR-beveiliging. De foto komt uit dat voorjaar. De oude beveiliging is nog in dienst, zie apparatuur op perron. Links op de foto een wit kastje, hierin bevindt zich een grendel dat wordt vrijgegeven door de treindienstleider die hiermee de mogelijkheid geeft het wissel om te leggen. Dit grendel kastje is een onderdeel van de AR-beveiliging. Het toestel stond in Goes of Middelburg? Ook zijn de zogenaamde "potjes" zichtbaar.
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.