Josina Leasa | 2 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo ik ben Josina Leasa,
ik ben in Vierlingsbeek geboren, in de ambonezenkamp, en omdat we protestanten zijn moesten we naar Bomeer op school, dus van de grotestraat naar de station lopen. Leuke en minder leuke tijd vooral in de winter. Maar als ik in de trein naar Venlo gaat kijk ik toch naar uit om de station te zien. |
Antwoord webmaster: |
niet dat er nu veel van over is, het is een kaal perron geworden helaas. |
Bert Schmitz | 4 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In het Utrechtsarchief zijn via onderstaande link twee foto's te zien van de inrichting en de buitenkant. datum 28 mei 1956
D:documenten |
Antwoord webmaster: |
de link naar documenten werkt bij mij niet natuurlijk. hebt u nummers van de foto´s bij Het Utrechts Archief? |
Gertjan Stamer | 29 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Schijnt dat NS hier het eerste station met nieuw meubilair had...primeur? Per 1 Juni 1997 sluit het NS loket en dus deuren op slot...spoor 2 is trouwens al vele jaren ongebruikt en zo ook het bajonetliggende perron.Najaar 2000 sloop oude fietsenstalling en bouw nieuwe overkapte...en gereed in Februari 2001.In voorjaar 2002 worden ingegooide ramen vervangen door triplexplaten en begin Augustus 2004 start sloop stationsgebouw en medio Oktober/November...daarna dichtgestraat en NS logobak er opgezet...wat een visuele miskleun!. Spoor 2 weer in gebruik en het perron dus ook volgens halfuursdienst van Veolia. |
Christel Thuis-Geurtz | 13 mrt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mijn vader was op dit hier staionschef vanaf 1961 tot 1967. Ik heb leuke herinneringen aan deze tijd.
Zo mocht ik samen met hem de handmatige slagboom naar beneden draaien, en wissels met een grote hendel omzetten.Pakjes naar de trein brengen, en het spiegelei omhoog houden bij vertrek van de trein. Haast niet meer voor te stellen in deze tijd. |
w a de jong | 14 nov 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Helaas is het station in Vierlingsbeek nu echt gesloopt. 14/11/2004 |