Driehuis, geopend als Driehuis zuid. dit omdat er op de lijn naar IJmuiden ook een halte Driehuis was. Op 26 Mei 1968 werd de naam gewijzigd in Driehuis.
A.G.F.de jong | 25 feb 2019 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Ik ben als jochie van 6 jaar aanwezig geweest bij de "feestelijke opening" van station Driehuis Zuid door H.M. Koningin Juliana. Hare Majesteit kwam per trein aan uit de richting Santpoort, stapte even uit om een bosje bloemen in ontvangst te nemen, en stapte toen snel weer in de trein om vanuit Beverwijk de Velsertunnel te openen.Als aandenken kregen wij een rond zilveren(?) speldje waarop de karaktiserende luchtverversingstorens van de tunnel waren afgebeeld |
Tobi | 25 jun 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Waar op het station stond het gebouwtje? Een beetje in het midden of zoiets? |
Antwoord webmaster: |
direct bij de trapopgang, er staan foto's van op mijn site. |
Gertjan Stamer | 11 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Driehuis Zuid per 28 September 1957 en dat tot aan 26 Mei 1968;dan simpelweg Driehuis.In 1997 is het loketgebouw er af gesloopt en blijft betonplatform liggen als stille getuige van wat ooit was...zonde!In het najaar van 2002 bouwt men nieuwe overdekte fietsenstallingen en halte fleurt meteen op...het vandalisme veert ook meteen op,er is regelmatig veel glasschade.De welbekende gele stationsklok wordt gesloopt in voorjaar 2006 tegelijkertijd met oppimpen van trappenhuis.Op 20 Augustus 2006 lage deel trappenhuis ondergelopen en station gesloten ivm wateroverlast!!!treinen rijden door...eek!!!Najaar 2008 nieuwe fietsklemmen aan sportveldenzijde(zijde Santpoort)en dus naate fiets...rest zie hieronder. |
Antwoord webmaster: |
ja die naamswisseling had ik inderdaad ook al op de site staan. |
Gertjan Stamer | 5 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tussen 10 Juli en 9 Augustus tijdelijk eindpunt van de lijn Hlm-Uitgeest ivm werk Velsertunnel.
Spoor 1 is voor de treinen,afgezet met hek en lamp,spoor 2 is voor aan- en afvoer materialen.Links naast de trappartij in een haak 2 opgestelde witte portacabins,NS info en zelfs een koffiehoekje en natuurlijk enorme grote bussen om te worden vervoerd,deel P afgezet om deze zwaargewichten hun draai te laten maken. Unieke situatie,1 maand lang dus. |
Ronald Mourits | 9 jul 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Helaas is het uurwerk in het torentje verdwenen,
eerst gesloopt door vandalen, daarna verwijderd door Prorail. |