tina hoeboer | 16 aug 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Deze opmerking is gemarkeerd als ongepast |
Geachte Heer,
Vond het geweldig nog eens die dingen te zien uit vroeger jaren,mijn grootvader is nog seinhuiswachter geweest even voorbij het station,wat toen "ten Essen"werd genoemd.En mijn vader was in die tijd 1ste klas machinist.
Dit is een lange tijd geleden,ik was toen 5-6 jaar,ben nu 83 jaar.
Wij woonde toen in het huis direct naast de steenfabriek lngs het spoor.
Herinneringen van lang geleden.
Dank voor uw mooi artikel.
Groeten uit Australie.
Tina Hoeboer. |
Marcel Boreas | 7 mei 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Deze opmerking is gemarkeerd als ongepast |
Ondanks het beperkt aantal reizigers, en de aanwezigheid van maar liefst drie bloemisten en een supermarkt met bloemenverkoop in Susteren zelf, loopt de bloemenshop als een tierelier. Bijna altijd klanten aanwezig, en met name op zaterdag loopt het vaak storm. Het geeft de omgeving in elk geval een veel prettigere uitstraling. |
Verlinde | 12 mrt 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het stationsgebouwtje is sinds begin 2015 weer in gebruik als bloemenwinkel "Bloemenshops 't Station" zoals in Echt ook het geval is.
Zo komt er na jaren van leegstand eindelijk weer eens wat bedrijvigheid in dit stationsgebouw. |
Gertjan Stamer | 15 jun 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Parkeerterrein in opbouw aan zuidkant van voormalig emplacement en via wandelpaadje aansluitend op perron treinen richting Roermond/via overpad rails ook dus toegang tot fietsenstallingen en loketgebouwtje(leeg)...zo kan een stukje emplacement van enorme omvang..ooit..ook worden gebruikt. Wel heel apart ! 15 Juni 2013. |
Mark | 24 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Eind 2012 zullen de laatste restanten spoor van het voormalige imposante emplacement verwijderd worden. Wat na dit jaar nog rest is een halte aan de hoofdlijn met enkel 2 overloopwissels. |
Gertjan Stamer | 27 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Fietsenstallingen worden uitgebreid naar het noorden toe in voorzomer van 2010...sextant nog steeds gesloten. |
Gertjan Stamer | 14 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In 1990 sluit rangeerterrein voorgoed en meeste rails worden verwijderd begin 2004 en ook seinhuisgebouw.Najaar 2000 Tickets en ServiceUnit neergezet en precies 2 jaar later weer verwijderd!Najaar 2002 sloop oude fietsenstallingen en bouwen nieuwe overkapte kluizen en klemmen op zelfde plaats.Croissanterie gesloten in December 2004? |
Gertjan Stamer | 19 dec 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Met Intercityvaart toch even langs deze NS-zeshoek gesjeesd en zag weer ,,leven,,in het kleine gebouw...weer verhuurd ?(December 2008) |
P.P. van Birgelen | 28 apr 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De link die in mijn vorig bericht genoemd werd, is in verband met een nieuwe site gewijzigd en luidt nu: http://www.verlatenspoor.nl/reportage1-1.htm. |
Antwoord webmaster: |
Dank je bij deze de nieuwe link opgenomen. |
P.P. van Birgelen | 6 feb 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Susteren had tot enkele jaren geleden een enorm rangeerterrein, compleet met rangeerheuvel, railremmen, werkplaats en draaischijf. Begin 1900 is dit terrein aangelegd en het vormde een belangrijke schakel in het vervoer van steenkolen uit de Limburgse steenkoolmijnen naar plaatsen in het hele land. Toen de mijnen sloten, werd met name de werkplaats nog gebruikt voor reparatie van goederwagons. Eind jaren '80 verdwenen alle seinen en (sein)posten van het terrein. Eind jaren '90 werd ook de werkplaats gesloopt en de grond rondom de tankplaat gesaneerd. Het terrein werd nu enkel nog gebruikt voor het 'stallen' van oude goederenwagons. Rond 2000 stond op enkele sporen na het hele terrein vol met deze wagons. In het voorjaar van 2003 is het terrein ten slotte ontruimd. Aanvankelijk zouden de wagons in Susteren ter plekke gesloopt worden. Later werd hiervan afgezien en werden deze via het spoor naar Maastricht gebracht om aldaar gesloopt te worden. Meteen hierna is men overgegaan tot opbraak van het gehele terrein.
Enkele restanten die nog herinneren aan het rangeerterrein heb ik in februari 2007 vastgelegd en zijn te vinden op mijn site Verlaten Spoor |