Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Opmerkingen bij stationsweb in Mei 2013.

Baarn Buurtstation
Jan v Woudenberg31 mei 2013
deze vind ik mooi! ook omdat het nu nog redelijk in die oude staat is
 
Baarn Buurtstation
Jan v Woudenberg31 mei 2013
Voor die tijd was het een aardige foto alleen het perron is wat te donker
 
Baarn Eva30 mei 2013
Kan iemand mij vertellen wat precis de functie van de "bierhal" was die in 1874 samen met het station gebouwd werd? Ik neem aan dat het geen bierhal was zoal wij nu aan een bierhal denken... Had dat ook te maken met de restauratie boven in het station? Was dat misschien ook de reden van de trap aan de buitenzijde, die blijkbaar uniek is in de nederlandse stationsgeschiedenis?
reactie webmaster:
ik weet het niet, missschien een bezoeker?
 
Musselkanaal- Valthermond jannie huisman rozema30 mei 2013
ik zou de foto's van 1920,1930,1940 en 1950 van het stationsgebouw in musselkanaal als jpg ontvangen. ik weet niet goed hoe ik dat met die links moet doen. hartelijke groet, jannie huisman rozema
reactie webmaster:
als je er met je rechtermuis op klikt kun je ze opslaan op je computer.
 
Amsterdam Amstel Aafke Werkman30 mei 2013
Kunt u mij vertellen of er een bed and breakfast of goedkoop pension VLAKBIJ het Amstel Station is? Ik kom vanaf Groningen en moet zaterdagochtend vroeg op het station zijn. Amsterdam Amstel.
reactie webmaster:
Hoe moet ik dat weten? Ik verzamel fotos van stations...
 
Baardwijksche Steeg Peer Claassen30 mei 2013
Mijnheer van Velthoven, Ik las dat U op zoek bent naar een foto van de halteplaats baardwijk. Heeft U die toevallig al gevonden? Ik zou daar ook graag een foto van willen hebben omdat ik op de Bloemendaalseweg geboren ben maar natuurlijk ook omdat ik me met een aantal andere mensen al meer dan 25 jaar inzet voor de Halve Zolen lijn. Een vriendelijke groet van Peer Claassen
 
Hattem Gerrit Jan Huijsman29 mei 2013
ik heb tot 1947 in Hattem gewoond en was bevriend met Jan Cadovius, Hij was de zoon van de stationchef. De familie Cadovius woonde in de dienstwoning boven het station. Ik heb vaak met Jan gespeeld op het emplacement. We mochten ook helpen met het bedienen van de overwegbomen en zelfs de seinen onder streng toezicht van de Heer Cadovius. In het kantoor bevond zich ook een morseseintoestel dat begon te ratelen al de trein naar Zwolle uit Wapenveld vertrok. de chef was er zo bedreven in dat hij niet op het papierstrookje hoefde te kijken . Hij kon de morsesignalen blindelings ontcijferen. Ik zou graag willen weten of Jan Cadovius nog leefd. Hij moet ook omstreeks 80 jaar oud zijn.
reactie webmaster:
Wellicht dat hij dit bericht hier nog eens leest, of familie van hem.
 
Lelystad Centrum Paul van de Vlasakker29 mei 2013
Tja, er wordt heel wat gezegd over Station Lelystad! Ik wil alleen maar zeggen dat ik het, voor een modern station, best een mooi geheel vind geworden. De infrastructuur rondom het station is goed; alleen het parkeren is inderdaad wat lastig. Betaald parkeren, net als in iedere andere stad, is dan de enige optie als er 'lang gestaan' moet worden! De treinverbindingen zijn overigens wel puik en lopen doorgaans keurig op tijd!
 
Vilsteren Meulman G.J.M.28 mei 2013
Er heeft inderdaad een wissel met rangeer spoor gelegen.Het laatste waarvoor dit rangeer spoor heeft dienst gedaan, is t.b.v. transport van gas buizen voor de uitbreiding van het gastransport systeem van de Gasunie. Hier werden de gasbuizen van de wagons over geladen op grote vrachtauto met oplegger.Vervolgens werden ze uit gereden naar de nieuw te leggen gastransport trace. Ik weet niet precies wanneer, maarik denk in de jaren 80 van de vorige eeuw.
reactie webmaster:
jammer dat je niet op reageer op deze vraag hebt gklikt, dan had de vraagsteller metantwoord in zijn mailbox gekregen.
 
Lottum D. van Mosseveld-Klijzing28 mei 2013
Leuke site om dit terug te zien.En om te laten weten dat ik er ben geboren. Gr.Dini.
reactie webmaster:
Wat leuk om te lezen. Hebt u in uw familie albums nog fotos van uw ouderlijk huis? Dat zou wellicht interessant zijn voor mijn site.
 
Zwolle jhf koetsier27 mei 2013
ik vraag mij af waarom het niet mogelijk is een plattegrond van de verschillende perrons op station Zwolle op internet te kunnen bekijken.
reactie webmaster:
Ik heb de ns daar ook al een aantal keer om gevraagd, ze hadden ze wel, maar ze zijn lang offline geweest, en nu zijn ze herontworpen, en zijn de spoornummers verdwenen.
 
Kuiksche Heide Ren Valk26 mei 2013
Aan deze stopplaats heb ik heel andere herinneringen. Van 1989 tot 2007 was ik nl werkzaam bij "Het Land van Ooit" dat zijn parkeerterreinen o.m. had op het oude spoorweg trac aldaar. Ook de oude wachterswoning is pas 2 jaar afgebroken. Met de bewoners aldaar hadden wij als Ooiters veel contact. Marc Taminiau had daar graag weer een sneltram of spoorlijn gehad maar Brabant vond auto's belangrijker dan O.V. !
 
Eindhoven Airport Ren Valk26 mei 2013
Een nieuw station tussen Best en E-Beukenlaan zal er best wel eens komen. Misschien dan met de naam Airport ! maar gezien de beperkte financiele mogelijkheden in ALLE bestuurslagen zal dit nog wel even moeten wachten. Zeker gezien het feit dat er voor uitbreiding /verbetering/ modernisering in o.a. Noord Brabant veel te weinig geld is 4sporigheid Tilburg Breda, Ongelijkvloerse kruising Tilburg Kanaal, 4e perron Tilburg, 4 sporigheid 's-Hertogenbosch Vught incl Ongelijkvloerse spoorkruising en spoortunnel in Vught nergens geld voor ! en let op "Aanplak" stationnetjes la Beukenlaan of Maarheeze hebben invloed op de totale spoorcapaciteit die toch al laag is gezien de ERTMS beveiliging zeker niet grootschalig zal/kan worden ingevoerd in o.a. Noord Brabant. De Randstad krijgt (bijna) alles en wij zijn weer wingebieden geworden !
 
Almere Poort Smelt25 mei 2013
Vandaag bij Almere Poort geweest, maar de kilometertelling klopt echt niet. Poort ligt ongeveer bij km 9,140
 
Broekheurne A. beumers25 mei 2013
De openbare lagere school, Bruninksweg is intussen de VSO school, verandert in Groot Bruninkstraat 9 . Het is een wit 3 lokalen groot gebouw,vlakbij de Buurserstraat op de Groot Bruninksweg stonden 2 borden 300m uit elkaar (Broekheurne)
 
Leiden Heerensingel
Erik24 mei 2013
Als je op de hoge resolutie foto klikt, opent een foto van Alkmaar Noord...
 
Rotterdam Hofplein zappie23 mei 2013
Heeft dit station als intercity station gediend?
reactie webmaster:
eh hoe zou dat moeten? daar rijden toch geen intercities?
 
Zaltbommel Theo Dijkstra23 mei 2013
Reactie op Martijn en Ren. Heb dertig jaar naast het station gewoond. Oude station is gesloopt omdat het veel te ver uit de bewoonde wereld stond. Je kon er ook niets mee doen want alles van waarde was er binnen twee dagen uit gestolen. Het enige dat kon was een kringloopwinkel maar daar hadden wij geen behoefte aan. Maar als het om het station gaat: in Vught staat eenzelfde gebouw.
 
Zaandam Kogerveld yede23 mei 2013
Sinds Maart 2013 zit er weer een winkel.tje een Mooie bloemenzaak. anex kiosk van 9.00 tot 18.00 geopend. kopje koffie staat klaar ook toilet is aanwezig hier zelfs invalide kan hier terecht. Ook de Ns wandelroute van 13 km via jagerplas Zaanse Schans naar Station Koog-Zaandijk. star dan met koffie thee of flesje water. en gebruik de toiletten op deze stations ze zijn er toch slechts 0.50 cent. dus hou het netjes groet,
 
Koog- Zaandijk yede23 mei 2013
Beste Denise, jawel dat weet ik in detail. Deze week zijn de werkzaamheden begonnen voor de verbouwing. de fietsenstalling aan de westkant gaat nasr achter. zodat er plaats is voor de bouw van een lift. deze komt aan het einde van de tunnel. dit wordt een zogenaamde doorloop lift. da wordt een deel gesloopt van het gebouwtje waar de rookzuil staat. in juli wordt damwand geslagen voor de bouw en komt ook hier een lift. de tunnel wordt ook opgeknapt. meer licht evrijstalen wanden met relief zaanse schans. roestvrijstaal. meer weten vertel ik je alles bij het toilet. tussen 9 en 19.00 uuropen. Dit toilet moet blijven denk ik. maar kom het gebruiken. zul je verbaasd zijn :-)
 
Amsterdam Muiderpoort Rob Ketelaar22 mei 2013
De sporen 2, 3, 8 en 9 liggen langs het perron, De sporen 1 en 4 (lijn naar Diemen) zijn inhaalsporen en de sporen 5,6,7 zijn goederensporen. Ik kan me herinneren dat Muiderpoort een aparte ingang en tunnel had voor vetrekkende passagiers en een aparte tunnel en uitgang voor aankomende passagiers.
reactie webmaster:
dank, wat veel mensen niet snappen is dat het spoornummers zijn en niet perronnummers.
 
Apeldoorn S.22 mei 2013
Onlangs ben ik op dit station geweest. Dit station is echt het dieptepunt van de NS. Apeldoorn heeft ca. 150.000 inwoners. Het station heeft echter geen stationshal meer en ook geen verwarmde wachtruimtes. Wat een armoede!
reactie webmaster:
het oude gebouw is wel mooi gerestaureerd, zitten daar geen reizigersruimtes meer in?
 
Voorburg Roeland krul21 mei 2013
Wat was eigenlijk de reden van de IC-stop op dit station tot drgl 2007?
reactie webmaster:
er waren ministeries in voorburg, die stop was voor de ambtenaren. dacht ik.
 
Amersfoort johannes21 mei 2013
ik heb morgen 1 min de tijd om over te stappen van perron 6a naar 7. Liggen deze perrons tegenover elkaar op hetzelfde platform ? Op de terugweg stappen wij over van perron 2 naar perron 2. Liggen deze ook tegenover elkaar ? mvrgr. van hoeve
reactie webmaster:
als ns dat aangeeft zal dat wel kunnen idd. anders geven ze die overstap niet aan.
 
Nijmegen Jules Vismale20 mei 2013
Recent geleden zag ik op internet staan dat talloze inwoners (en eventuele bestuurders) van Nijmegen erom staan te springen dat het huidige station van Nijmegen voorgoed verdwijnt! En van die personen die daarop reageerde stelde toen voor om het prachtige station van C. H. Peters dat tijdens WO II in 1944 zwaar werd beschadigd en in 1950 werd gesloopt geheel of gedeeltelijk te herbouwen. Daar de bouwtekeningen van dit station (1894-1944, net als bij meerdere verdwenen monumentale stations zoals dat van 's-Hertogenbosch en Vlissingen, nog bestaan zou dit niet onmogelijk moeten zijn. Toch sta ik er nochthans van op te kijken dat tijdens mijn bezoek aan het Bevrijdingsmuseum van Groesbeek in februari 2013 sommige oudere mensen de geschiedenis omternt dit station k niet erg goed kennen! Een oudere vrouw legde namelijk aan een groep schoolkinderen (die voor de aanwezige maquette van dit station stonden, gemaakt door Loek Bronkhorst) uit dat de architect van het orginele gebouw Pierre Cuypers zou zijn geweest! Deze was echter de schepper van het station van Amsterdam en Cornelius Peters was bij hem in leer geweest als architect, net als Eduard Cuypers, de neef van Pierre Cuypers die het station van 's-Hertogenbosch (1896-1944) schiep! In geuren en kleuren vertelde ik tegen die vrouwelijke gids en die kinderen dat Pierre Cuypers nit de schepper was van het oude station van Nijmegen en ik was daar juist z overtuigend in dat het arme mens zwaar voor schut stond bij al die kinderen en een rood hoofd kreeg van schaamte! Overigens was dit niet echt mijn bedoeling geweest! Wie weet is het een heel goed idee om meer Nederlandse kinderen deze prachtige maquette te laten aanschouwen en geef anders Nijmegen, 's-Hertogenbosch en Vlissingen gewoon replica's terug van die prachtige gebouwen.
 
Wetsens M. Straatsma19 mei 2013
Niet dat ik zeer veel weet van deze spoorlijn maar ik wou even toch wat kwijt. Mijn opa en oma hebben jaren in Wetsens gewoond, nog geen 100 meter van de oude spoorlijn. Vaak ben ik er als kind langsgelopen en me af gevraagd waar alle treinen waren. Als ik de verhalen van mijn familie mag geloven was er nooit een halte maar was er een stilzwijgende overeenkomst tussen de dorpelingen en de machinisten. Indien mogelijk stopte de trein op het punt waar het spoor een doodlopend weggetje kruiste. Dit om mensen en goederen op te pikken. Het verhaal gaat dat de weg oorspronkelijk was aangelegd om naar de halte te lopen. Wat er van dit verhaal waar is weet ik niet maar mijn opa kennende zit er zoiezo een keer van waarheid in. Ook de andere oude boeren uit het dorp hadden het wel eens over de spoorlijn en de stoppende treinen. Zo aan de laatste datum van deze discussie te zien is er al jaren niemand meer mee bezig geweest. Toch wil ik dit even kwijt en wie weet...
reactie webmaster:
leuk, dit schept wellicht toch weer wat licht op het mysterie van wetsens
 
Broekheurne A. Beumers19 mei 2013
Het naambord Broekheurne heeft wel bestaan. Het bord stond bij de openbare school aan de Brunniksweg.
 
Broekheurne A.Beumers18 mei 2013
De turfstrooiselfabriek werd gebouwd bij het bestaande-Station Broekheurne. Het station was gelegen aan de Arendsweg 20.Voor de turf afvoer uit het Ammts venn naar de fabriek werd 6,5 km veldspoor 900mm gebruikt.Het eind product,de balen turfstrooisel,werden per spoorwagonafgevoerd.Over het tijdstip van vervoer telefoneerde Wasser met het NS emplacement Zuid.Vandaar werden een aantal wagons over deze spoorweg naar het station Broekheurne gereden. Het bijzondere eraan was dat de wagons de fabriek ingereden werden. Geladen en met een lier werden de wagons de fabriek uitgereden. Op een zijspoor werden de volgeladen wagons gestald.Een wissel werd omgezet en een diesel-loc reed de wagons naar Enschede. In de oorlog gingen de balen(bescherming granaten,oorlogsvoering) per spoor veelal richting Duitsland. De fabriek van Gabriels brandde in 1949 af en werd opgebouwd. In 1962 werd definitief de produktie van turfstrooisel gestaakt.Het smalspoor was daarvoor al enige jaren niet meer gebruikt en ontmanteld
 
Winschoten Ben Doedens18 mei 2013
In de zestiger jaren had dit station een wachtkamer met buffet en een eenvoudige inrichting welke veel werd gebruikt door buspassagiers, want die hadden in die tijd nauwelijks bescherming. Aan de andere kant van het buffet was dan de "restauratie" gevestigd. Vroeger zal de gehele restauratie zijn verdeeld zijn geweest in eentje voor de 3e (later 2e) klas en eentje voor de 1e klas. De restauratie is jarenlang in gebruik geweest bij het CBR als vertrekpunt voor het rij-examen, waarna binnen in de restauratie het theoretisch examen werd afgenomen.
 
Stadskanaal Pekelderweg Marco Roepers16 mei 2013
De formulering wat betreft de tramlijn van Oldambt-Pekela wekt de indruk dat die na de bouw van het station tot stand gekomen is. De tramlijn lag er echter al eerder, in 1885 is hij geopend. In 1910 is hij doorgetrokken met een brug over het Stadskanaal naar het station. Een afstand van enkele honderden meters.
reactie webmaster:
dank voor de veruidlijking. dat wist ik inderdaad niet.
 
Breda
Rienk Mebius16 mei 2013
Klopt het dat Van Ravesteyn de hand had in de toenmalige voorgevel?
reactie webmaster:
weet ik niet, misschien weet iemand anders dat hier?
 
Amsterdam Muiderpoort Anne 16 mei 2013
Waarom heeft dit station alleen perrons met de nummer 3, 4, 8 en 9?
reactie webmaster:
alvast op eventuele spoorverdubbeling voorbereid wellicht? of liggen er daar al meer sporen dan alleen de perron sporen? ik ben er niet bekend.
 
Koog- Zaandijk denise16 mei 2013
Ok weet je ook wat en wanneer ze wat aan de fietsenstalling gaan doen. Staat nl dat je vanaf 13/5 je fiets maar ergens anders neer moet zetten. Volop plek moet ik zeggen....dus niet.
 
Bussum Zuid
Gertjan Stamer15 mei 2013
Sextant met krantenbak Metro...de eerste Metrobak zag er flink anders uit en men begon met die kranten in 2002..in 2012 was er 10-jarig bestaan. Fotodatering/jaar zou zo rond 2005 kunnen zijn...
 
Abcoude Rien Leemans14 mei 2013
Er is hoop voor het oude station! Zie [http]www.spaarhetgein.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=168:indrukwekkende-herontwikkelingsplannen-oude-station&catid=1:latest-news.
 
Rothem Jan Kicken14 mei 2013
Lieve mevrouw Annelies Lavalette, a)zou u die foto's willen scannenn zodat Wichor die online kan zetten. Bij Vaeshartelt stonden naar mijn idee 2 woningen naast elkaar met ieder een enorme moestuin b)In Rothem waren 2 of 3 overwegen die bediend werden door een overwegwachter. Zeer zeldzaam! Vlak naast het stationgebouw. Hebt U daar ook nog foto's van? U bijzonder dankbaar zijnde, Jan Kicken
reactie webmaster:
ik heb je bericht er nu opnieuw ingezet, nu met gebruik van die link, zodat jullie elkaar mailadres zien. dat communiceert makkelijker
 
Zevenaar GOLS John Smith13 mei 2013
Station Zevenaar en Zevenaar G.O.L.S. hebben mijn warme belangstelling. Wanneer iemand een situatieschets van het sporenplan heeft of wil maken dan graag. De man achter sporenplan.nl heeft zijn uiterste best gedaan op het naoorlogse deel van het Nederlandse spoor. Maar mijn warme belangstelling gaat ook uit naar alle rails die er vr de oorlog gelegen hebben. Op de foto's hier op de website lijkt het of de spoorwijdte van de G.O.L.S. ook normaalspoor is. Verder mijn complimenten voor al het werk van de sitebeheerder. Goed voor vele uren kijkplezier waarvoor heel erg bedankt.
reactie webmaster:
natuurlijk was de spoorwijdte van de GOLS normaalspoor. had je anders verwacht? ik heb thuis het boek van evert heusinkveld over sporen in de achterhoek en twente, daar saat wel een sporenplan in.
 
Horst- Sevenum Johan de Boer13 mei 2013
Op dit moment wordt de beneden verdieping verbouwd en zal worden gebruikt als vergaderruimte, feestzaal, gespreksruimten e.d. Er staat een facebook contactadres op de ramen. Ook is er sprake van een snackbar/kiosk in de nabije toekomst (oktober 2013) Als iemand interesse heb kan ik je het contactadres doorgeven. Ik woon in Hegelsom dus geen moeite.
 
Velsen- IJmuiden Oost Jan van Mook12 mei 2013
H.C.J. van Mook was mijn vader. Weet u waar hij de aan moedigingsprijs voor kreeg? M vr G Jan van Mook
 
Steenwijk John Smith12 mei 2013
Jammer is dat in 2013 de tussenwand op het perron verdwenen is. Men kan nergens meer beschutting zoeken in geval van slecht weer. Wie bedenkt zoiets?In mijn ogen is de bedenker van dit "fraaie plan" maar voor een ding geschikt: Achter de geraniums.
reactie webmaster:
het perron is nogal smal, vooral wanneer er aan twee kanten treinen staan, daarom hebben ze dat gedaan denk ik.
 
Het Loo h.Schoeman12 mei 2013
Ik heb vroeger ook daar gespeeld want ik ben van 1955, maar u heeft over dat grote huis waar u geboren bent dat huis waar nu die grote appartementen staan daar naast heb ik gewoond, de vraag is heeft u daar soms nog een foto van dat grote huis, ik heb er 1 foto van, zou u kunnen vertellen wat dat vroeger voor een huis was, in mijn jeugd was dat een kinder te huis en heel vroeger een jachthuis, heeft u info voor mij als u dat heeft, bvd h.schoeman.
 
Naarden- Bussum F.W.Willemsen12 mei 2013
Hallo, Ik lees en hoor niets over de kroonluchters in de hal, terwijl ik die juist zo ongelooflijk mooi vind. Zijn er nog fotoos?, wie heeft ze gemaakt en bestaat het ontwerp nog? Mvg Fred.Willemsen
reactie webmaster:
ik heb ze niet, maar misschien iemand anders hier
 
Vierlingsbeek
van de Bunt D.11 mei 2013
Het nieuwe spoor-woonhuis naam: langs de lijn, Soetendaal 10 8521BL Vierlingsbeek gebouwd in 1948 achter het oude station, was bewoond eerst heer v.d.Zee daarna Fam. v.Heusden sinds 1979 Fam. R. v.d.Bunt (seinwezen)A.dam CS, het huis is sinds 1981 in bezit zijn zoon T.J.Dick van de Bunt
reactie webmaster:
heeft dit iets met het station te maken? en waarom een ijna letterlijke herhaling van je eerdere bericht, terwijl ik hier ook h elemaal geen chocola van kan maken?
 
Meppel
h courtz11 mei 2013
ik ben in 1956 geboren. vanaf 1957 woonden we in steenwijk. ik kan me herinneren dat ik als klein jongetje op de rand van het waterbassin heb gelopen. wanneer is dit bassin verdwenen?
reactie webmaster:
geen idee, iemand anders hier?
 
Broekheurne A. beumers11 mei 2013
Steegh en Esser. In 1914 vestigde een Limburgs turfstrooisel fabriek zich. De in Dedemsvaart geboren Mary Gradus Wasser en later ook zijn beide zonen Johannes en Godefridus Wasser als veenbazen/opzichters voor de firma in Overijssel met de vestiging Broekheurne het Duitse Amtsvenn te ontgraven.In 1912 kocht de firma Steegh en Esser grote stukken veen. Dit veen viel voorheen onder het Hof Grosz HUnfeld en was van de Duitse vorst Salm zu Salm. Zie verder blz180.181.182 van hetboek Een wereld van turf,door Wim Visscher Ik heb wim de gegevens van mijn oom B. Beumers-Wasser aangedragen en was bekend met de omgeving met het turfstrooissel fabriek en de turf activiteiten aan het Lappenpad
 
Leiden Lammenschans
Herman Opdam10 mei 2013
de foto is zoals het idd vroeger was. Toen het station Leiden Lammenschans werd gebouwd woonde ik er schuin tegenover. Heb zelfs als 12 / 13 jarige nog mogen mee timmeren op het dak.
 
Tegelen A. Tak7 mei 2013
Parkeerfaciliteiten?
reactie webmaster:
wat is daar mee?
 
Sittard Erik Creugers7 mei 2013
De reden waarom er in Sittard zo'n lange perrons zijn is simpel te verklaren. Station Sittard was in de hoogtijdagen van de zogenaamde "Bedevaartstreinen" een belangrijk knooppunt. Bedevaartgangers naar Lourdes stapten hier in, uit- of over. Deze treinen waren zeer lang, en station Maastricht beschikte niet over de benodigde capaciteit om deze treinen, die soms een half uur tot een uur stil bleven staan af te handelen. Sittard had wel de ruimte, en het overige treinverkeer werd gewoon tussen de bedrijven door afgehandeld. De meeste Lourdestreinen kwamen aan en vertrokken van Spoor 1 (direct gelegen naast het stationsgebouw). Als er tegelijktijdig een trein vertrok naar Lourdes en er een terugkwam uit Lourdes dan stopte de terugkerende trein op Spoor 3a. De intercity's naar Heerlen en/of Maastricht stopten dan op Spoor 3b (overigens is dit nog steeds het aankomst/vetrekspoor voor intercity's uit de richting Eindhoven). Intercitys uit Heerlen/Maastricht kwamen en vertrokken op Spoor 2a, terwijl de stoptreinen naar Heerlen of Maastricht vertrokken op Spoor 20 (zakspoor).
reactie webmaster:
kijk dat wist ik dan weer niet. interessant om te weten. die treinen zijn er tegenwoordig niet meer toch?
 
Wijlre- Gulpen Jordy smeets3 mei 2013
Vraagje, Weet iemand wat de lengte is van de perrons op dit station? Nergens te vinden.
reactie webmaster:
ik ken wel een internetdocument waar de perronlengtes van station staan die nog in gebruik zijn, maar van dit station weet ik het niet. weet de ZlLSM dat niet?
 
Amsterdam Centraal E van Eeken3 mei 2013
L S Waarom zijn er geen bewegende beelden meer te zien van Amsterdam-CS? Het was echt interessant om de treinen zien binnenkomen en vertrekken. Met vr groeten Evert.
reactie webmaster:
ik heb nooit een webcam gehad hoor. waar je die hebt gevonen weet ik niet.
 
Rotterdam Noord rs3 mei 2013
ben op zoek naar het adres van Rotterdam Noord dank
reactie webmaster:
moet je niet zover naar beneden scrollen, staat gewoon op die pagina: bergweg 8
 
Amsterdam Westerdok Cees Cremer3 mei 2013
Zijn er gegevens beschikbaar inclusief foto's van Amsterdam Westerdok (Bovendok) in de jaren 1950- opheffing ergens begin jaren '90 ?
reactie webmaster:
dat was dan goederen, want reizigersvervoer was er daar in die jaren niet. mijn site gaat alleen over reizigers vervoer.
 
Tilburg Universiteit Carola van Laerhoven2 mei 2013
Is overkapping van het station Tilburg Universiteit een mogelijkheid voor de toekomst?
reactie webmaster:
wat niet is kan nog komen, maar ik geef je weinig hoop, waarom zouden ze dat doen voor zo'n kleine halte?
 
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen en die u beschikbaar zou willen stellen voor plaatsing op stationsweb? Mail dan naar Wichor Bramer.
2024 (37)
2023 (143)
2022 (136)
2021 (236)
2020 (163)
2019 (196)
2018 (222)
2017 (312)
2016 (307)
2015 (249)
2014 (397)
> 2013 (762)
   December (58)
   November (64)
   Oktober (45)
   September (84)
   Augustus (54)
   Juli (57)
   Juni (52)
> Mei (53)
   April (48)
   Maart (69)
   Februari (80)
   Januari (98)
2012 (1157)
2011 (1890)
2010 (1949)
2009 (1870)
2008 (1259)
2007 (996)
2006 (574)
2005 (482)
2004 (349)