Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Plaats een opmerking bij station Purmerend Weidevenne

Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Purmerend Weidevenne die wordt toegevoegd aan de pagina.

Oorspronkelijke reactie:
Gertjan Stamer (14 feb 2010)
In September 2005 is er echt werk te zien...in November start maken perron aan oostzijde.In Maart 2006 grote ProRail gele infoborden aan beide zijdes van het spoor.Tunnels onder het spoor medio Juli 2006.Zomer 2007 maken van de beeldbepalende perronliften aan de kopse einden van de perrons.Opvallend is dat de overkapping precies de lijn volgt van het fietspad wat er onder een hoek van 30 graden onderdoor gaat.Daardoor heeft perron richting Zaandam kleine overkapping en grote ruime glazen wachtruimte en perron richting Hoorn dus een groet overkapping en een kleine glazen wachtruimte.Zaterdag 8 December 2007 geopend door burgemeester en genodigden(ook op RTVNH te zien geweest)en op Abel Tasmanplein(oostzijde)grote partytent neergezet(toekomstige parkeerplaatsen),natuurlijk ruim uitgerust met overkapte fietsklemmen en fietskluizen aan beide zijdes(in 2009 nog eens uitgebreid met klemmen nabij Vomar supermarkt)In dienst per zondag 9 December 2007 en 1 x per uur trein Hnk-Hfd en 2 x per uur sprinter Enkhuizen-Asd.Op zijkanten wachtruimtes nog groot bgeel spandoek gespannen met tekst-Welkom op dit nieuwe station.Fietspadentree spoor richting Hoorn nog afgesloten(trap niet goed?)en hier bouw extra overkapte stallingen zomer 2008.
reactie webmaster:

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Ga terug naar de vorige pagina