Oorspronkelijke reactie:
Marco (27 mei 2009)
Heractivering van de lijn is eigenlijk al een discussie sinds... de sluiting van de lijn.
Pas geleden ben ik in Kleve geweest. De fietslorries (Draisinen) hebben daar een stalling (net voor het Spoykanal en driehonderd meter voor het station van Kleve). Ook dat hele stuk is gefatsoeneerd.
Zonder goederenvervoer lijkt me de lijn zeker niet rendabel. Wel vraag ik me af of het trace tussen Nijmegen en Kranenburg niet rendabel kan zijn. In Kranenburg wonen heel veel Nederlanderse forensen. Voor hen zou een spoorverbinding van pakweg 20 minuten met het centrum van Nijmegen wellicht aantrekkelijk kunnen zijn.
Dat Groesbeek geen goederentreinen meer wil, lijkt me voordehandliggend. Het tracé loopt over een lengte van twee kilometer echt dwars door het dorp.
Is er overigens ooit nagedacht over een tram op deze lijn? Ik bedoel: goedkoper, toeristisch en toch een leuke verbinding.
reactie webmaster: bij de heractivering gaat het meestal om lightrail. dat is eigenlijk een tram dus, maar dan op het spoor.