of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Nieuws behorende bij station Ruurlo

15 jan 2011 Station meer zichtbaar tussen Winterswijk en Zutphen (De Gelderlander)
De provincie Gelderland de treinstations tussen Winterswijk en Zutphen verbeteren. Het gaat dan om Winterswijk West, Lichtenvoorde- Groenlo, Ruurlo en Vorden.

Omdat het station van Vorden leeg staat, en de overige stations niet meer dan een abri hebben, spelen ze nauwelijks een rol van betekenis in hun omgeving. Station Ruurlo ligt bovendien ver buiten de bebouwde kom.

De provincie gaat onderzoeken hoe de stations zichtbaarder kunnen worden. Ook omwonenden worden bij het onderzoek betrokken. Er wordt bijvoorbeeld aan fietsenverhuur gedacht. Als het onderzoek in april is afgerond wordt het besproken met de gemeenten, Oost-Gelre en Berkelland zijn bereid te investeren in de ontwikkeling van de stations.

Het onderzoek is een vervolg op eerdere verbeteringen van de spoorlijn Arnhem- Winterswijk.

11 jun 2010 Expositie over 125- jarig spoor Zevenaar- Winterswijk (De Gelderlander)
Met tentoonstellingen op vier verschillende plaatsen in de Achterhoek wordt in juli, augustus en september het 125-jarig bestaan van de spoorlijn Zevenaar-Winterswijk gevierd.

De Geldersch-Overijsselsche Lokaal Spoorweg (GOLS) opende in 1885 de
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

4 feb 2010 Voorlopig ontwerp station Ruurlo gereed (Berkel Stream)
Hoe gaat het stations in Ruurlo eruit zien in de toekomst? Het voorlopige ontwerp voor de stationsomgeving is inmiddels af en wordt binnenkort gepresenteerd aan geïnteresseerden tijdens een inloopavond.

Het ontwerp is gemaakt door Railinfra Sol
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

6 sep 2006 Ruurlo vroeger knooppunt van spoorwegen (De Stentor)
Niet de Dorpsstraat (de huidige winkelstraat), maar de Spoorstraat en de Stationsstraat vormden ooit het kloppend hart van Ruurlo. Aan het eind van de negentiende eeuw was Ruurlo een knooppunt van spoorwegen. In 1885 telde station Ruurlo maar liefst
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

18 aug 2005 Spoorlijn Zutphen-Winterswijk is topper (De Stentor )
Vervoersorganisatie Syntus heeft met de spoorlijn Zutphen - Winterswijk een topscorer in huis. Gemeten over een tijdsbestek van zeven jaar (1996 - 2003) is het aantal reizigers landelijk gezien het meest gegroeid.

De cijfers komen uit de koker
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

24 nov 2004 Stations Ruurlo en Vorden niet goed toegankelijk voor rolstoelen (De Stentor)
Uit onderzoek van De Samenwerkende Bonden van Ouderen Gelderland (SBOG) blijkt dat de treinstations van Ruurlo en Vorden niet goed toegankelijk zijn voor minder validen.

Het gaat vooral om mensen die in een rolstoel zitten. Volgens J. Olthaar
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

17 nov 2004 Station is stiefkindje in ogen onderzoeker (De Stentor)
De kleine treinstations in de Achterhoek en Liemers zijn een stiefkindje, waar gemeenten, provincie, stationsbeheerders en vervoerder Syntus het liefst met een grote boog omheen lopen. Dat is althans de conclusie van Roelf de Boer van ontwikkelingsma
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

10 nov 2004 Inrichting Achterhoekse stations vaak onhandig (De Gelderlander)
Veel treinstations in de Achterhoek en Liemers zijn voor reizigers met een rollator of rolstoel moeilijk bereikbaar. Ook ogen stations vaak onveilig en te klein. Dat blijkt uit een onderzoek van de Samenwerkende Bonden van Ouderen in Gelderland (SBOG
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

16 apr 2003 Studie naar kleine stationnetjes (Apeldoornse Courant)
16 APRIL 2003 - RUURLO - ‘Kleine stationnetjes in het groen‘ is de werktitel van een proefproject, dat duidelijk moet maken welke mogelijkheden kleine treinstations hebben in het kader van plattelandsvernieuwing. Nu nog zijn de meeste kleine stations
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site